توسعه همکاری‌های کشورهای عضو گروه پنج برای حل مشکلات حوزه سلامت

نشست گروه G۵ متشکل از کشورهای عضو با شعار " کار مشترک برای حل مشکلات بهداشت مشترک" برگزار شد.

گروه G۵ متشکل از کشور‌های ایران، افغانستان، عراق، پاکستان و نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران برای گسترش همکاری کشور‌های عضو برای رشد وارتقای سلامت در منطقه تشکیل شده است، در نشست این گروه که به میزبانی هتل استقلال تهران برگزار شد؛ کارشناسان ارشد کشور‌های مذکور در حوزه سلامت با شعار " کار مشترک برای حل مشکلات بهداشت مشترک" نظرات و اقدامات کارشناسی را با توجه به موقعیت منطقه‌ای خود ارائه و به حل مشکلات بهداشتی به ویژه بیماری‌های واگیردار سفارش کردند.

محمد علی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طی سخنانی؛ ضمن تشکر و قدردانی از سازمان بهداشت جهانی جهت برگزاری این رویداد مهم تاکید کرد: موضوع سلامت، بهداشت و درمان یک موضوع یکپارچه است و نیازمند همکاری همه جانبه کشور‌ها به ویژه کشور‌های هم مرز است.

وی ضمن یادآوری تجربه کووید ۱۹ در کشور تصریح کرد: شاهد بوده ایم، موفقیت در کنترل بیماری کرونا مرقوم همکاری کشور‌های منطقه بالاخص کشور‌های همسایه بوده است.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه اظهار کرد: امروز همکاری مشترک کشور‌های همسایه در حوزه سلامت نه تنها یک انتخاب نیست بلکه اجبار محسوب می‌شود؛ ارتقای سلامت مردم منطقه که شایسته بهترین خدمات هستند، در گرو همکاری مشترک در تامین سلامت و پیشگیری بیماری‌ها هستیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان این جلسه خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی به خصوص کمیسیون‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تحقیقات مجلس، همچنین فراکسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی و گروه‌های دوستی پارلمانی بین مجالس کشور‌ها این فرصت را مغتنم برای گسترش همکاری‌های و رفع موانع و مشکلات در بین کشور‌ها مغتنم شمرده و به توسعه همکاری‌های کشور‌های عضو گروه پنج برای حل مشکلات حوزه سلامت توصیه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار