کاهش قیمت تخم مرغ در بازار همدان

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان گفت: افزایش عرضه تخم مرغ در بازار سبب شکسته شدن قیمت آن شده است.

جواد عاشوری گفت: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌مرغ ۳۹ هزار و ۸۰۰تومان اعلام شده است، اما افزایش عرضه این کالا سبب شکسته شدن قیمت شده است.

او گفت: در حال حاضر در بازار همدان نرخ هر کیلو تخم‌مرغ ۳۳ تا ۳۴ هزار تومان است، هرچه مقدار عرضه بیشتر باشد قیمت هم متناسب با آن کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان گفت: بیشتر تخم‌مرغ‌های مصرفی استان مربوط به تولیدات استان است، با این حال داد و ستد بین همدان و سایر استان‌ها هم وجود دارد.

عاشوری گفت: فروش تخم‌مرغ در همه واحد‌های صنفی باید به صورت کیلویی باشد، همه واحد‌های زیرپوشش و نظارت ما این موضوع را رعایت می‌کنند، اما برخی سوپرمارکت‌ها و خرده فروشی‌ها هنوز عرضه شانه‌ای دارند.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان از وضعیت عرضه مرغ در بازار همدان خبر داد و گفت: وضعیت عرضه و تقاضای این کالای پرمصرف، معمولی است.

عاشوری گفت: قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم، ۵۹هزار و ۸۰۰ تومان تعیین شده است، افزود:، اما اکنون نرخ عرضه به کمتر از حد مصوب رسیده است.

او گفت: میانگین قیمت هر کیلو مرغ ۵۵ هزار تومان است، روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن مرغ گرم در همدان توزیع می‌شود.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان گفت: فعلا توزیع مرغ منجمد نداریم، افزود: این نوع مرغ به منظور تنظیم بازار و در شرایط کمبود وارد بازار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار