خرید ۴/۵ درصد گندم کشور در همدان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان گفت: همدان با خرید ۳۱۷ هزار تن گندم، ۴/۵ درصد گندم خریداری شده تضمینی در کشور را به خود اختصاص داد.

مسعود بکایی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان گفت: همدان بین ۱۰ استانی است که بیشترین خرید گندم را در کشور ثبت کرده‌اند.

او گفت: خوزستان با خرید یک میلیون و ۳۵۸ هزار تن دارای رتبه نخست و ۱۹ درصد کل خرید گندم کشور را دارد و همچنین استان گلستان با خرید ۷۵۸ هزار تن در رده دوم و ۱۰/۵ درصد کل خرید گندم کشور را داشته است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان با گفت: کردستان با خرید ۶۱۲ هزار تن ۸.۵ درصد کل خرید گندم کشور را دارد و استان فارس با خرید ۴۹۵ هزار تن ۷ درصد کل خرید گندم کشور را داشته است.

او با بیان اینکه کرمانشاه با خرید ۴۷۳ هزار تن ۶/۵ درصد کل خرید گندم کشور را داشته است گفت: استان آذربایجان غربی با خرید ۴۳۸ هزار تن ۶ درصد کل خرید گندم کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی همدان با بیان اینکه هفتمین استانی که بیشترین خرید گندم را داشت خراسان رضوی است گفت: این استان ۳۵۲ هزار تن گندم تضمینی خریداری کرده که پنج درصد کل خرید گندم کشور را دارد.

بکایی با اشاره به اینکه استان همدان با خرید ۳۱۷ هزار تن ۴/۵ درصد کل خرید گندم کشور داشته است تاکید کرد: لرستان با خرید ۲۷۲ هزار تن چهار درصد کل خرید گندم کشور را به خود اختصاص داده است.

او گفت: پنج استان پیشتاز خرید تضمینی گندم، معادل ۵۲ درصد کل گندم خریداری شده در کشور را تولید کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.