پهلوگیری کشتی ۱۰۰ هزار تنی حامل گندم

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: با توجه به آبخور بالای کشتی به میزان ۱۳.۸ متر، عملیات سبک‌سازی آن به منظور استقرار در حالت پایدار و ایمن و شروع فوری عملیات تخلیه در دستور کار قرار گرفت.

 آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت:تخلیه کشتی مذکور با حساسیت و شرایط خاص با استقرار ۳ دستگاه مکنده پرقدرت شروع شده و پیش‌بینی می‌گردد تا ۱۰ روز آینده فرآیند تخلیه از کشتی به طور کامل صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱ میلیون و ۷۳۳ هزارتن گندم از طریق بندر امام‌خمینی (ره) وارد کشور شده است، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه بیش از ۱۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان شمار کشتی‌های گندم وارداتی به این بندر راهبردی درسال جاری ۲۳ فروند عنوان و خاطرنشان کرد: چند فروند کشتی حامل گندم نیز در مسیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) هستند که به زودی وارد لنگرگاه آن خواهند شد.

آقایی در تشریح قابلیت‌ها و توانمندی‌های این بندر بزرگ تجاری گفت: با وجود اسکله و تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری، در حال حاضر امکان پهلودهی و تخلیه کشتی‌هایی با ظرفیت ۱۵۰ هزارتن در بندر امام خمینی (ره) مهیاست و علیرغم افزایش متوالی حجم واردات کالاهای اساسی با ارتقای توان تجهیزاتی و عملیاتی موفق به تخلیه انواع محمولات کالای اساسی با نرخ سرعت تخلیه مطلوب بوده است.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ درصد گندم وارد شده به این مجتمع بزرگ بندری از طریق حمل و نقل ریلی به مقاصد مختلف کشور ارسال شده است که گویای بهره‎گیری از تمامی ظرفیت‌های وجوه حمل و نقل برای پایداری امنیت غذایی کشور است.

محموله‌های گندم پس از انجام تشریفات قانونی و گمرکی در کمترین زمان ممکن به سراسر کشور ارسال خواهند شد و دغدغه بازار مصرف در زمینه تأمین مواد غذایی مرتفع خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.