افزایش واردات و صادرات استان مرکزی طی ۵ ماهه سال جاری

میزان واردات و صادرات استان مرکزی طی ۵ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش در شاخص‌های وزنی و ارزشی همراه بوده است.

اسماعیل حسینی، مدیرکل گمرکات استان مرکزی مطالبی به شرح زیر بیان کرد: ۶۵۰ هزار و ۴۵۷ تن کالا به ارزش ۵۰۸ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۹۶۲ دلار از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه  از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

صادرات این کالا‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر شاخص وزنی ۷ درصد و از نظر شخص ارزشی ۹ درصد افزایش داشته است.

محموله‌های استان مرکزی به ۷۱ کشور جهان از جمله ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان و روسیه صادر شده است.

پیلت، پروفیل و شمش آلومینیوم، انواع هیدروکربن ها، مواد شیمیایی، پروفیل آهنی درز جوش دار، گاز مایع، تیر برق و سازه‌های فلزی، الیاف استر مصنوعی، رول دستمال کاغذی، شیر خشک صنعتی، قوطی آلومینیومی، میلگرد، بلوریجات و ظروف شیشه ای، کاشی، مواد غذایی و مصنوعات پلاستیکی از عمده کالا‌های صادر شده از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور بوده است.

در این بازه زمانی ۵۹ هزار و ۶۹۰ تن کالا به ارزش ۲۱۷ میلیون و ۴۲۵ هزار و ۵۶۳ دلار به استان مرکزی وارد شد که واردات این کالا‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته در هر ۲ شاخص وزنی و ارزشی ۱۹ درصد افزایش یافته است.

کویل، شمش آلومینیوم آلیاژی، مولد برق گازی، دانه آفتابگردان خام، انواع پودر خوراکی، پاکت آبمیوه، کپسول ژلاتینی خالی، بادام زمینی خام، انواع اسانس خوراکی، ورق فولادی و قوطی آبمیوه از جمله عمده کالا‌ها وارد شده به استان مرکزی در این مدت بوده است.

برچسب ها: صادرات ، واردات کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.