رفع تصرف ۵ هزار مترمربع از اراضی ملی نطنز

فرمانده انتظامی استان اصفهان از رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان نطنز خبر داد.

سردار محمدرضا میرحیدری گفت: مأموران فرماندهی انتظامی شهرستان نطنز در پی دریافت خبری مبنی بر تصرف اراضی ملی توسط افرادی سودجو در یکی از روستا‌های شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات گسترده و کسب اطمینان از درستی موضوع طی هماهنگی با مرجع قضایی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی شهرستان از محل مورد نظر بازدید کردند که در نتیجه بررسی‌های صورت گرفته ۵ هزار متر مربع از اراضی ملی توسط ۵ نفر از اهالی تصرف شده است.

سردار میرحیدری با بیان اینکه کارشناسان ارزش این قطعه زمین را ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: متصرفان این قطعه زمین را به صورت غیرقانونی و به وسیله بلوک، سیم‌خاردار و فنس محصور کرده بودند که در نهایت با حکم قضایی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار موجود جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری متصرفان این زمین و معرفی آن‌ها به مرجع قضایی خبر داد و بیان کرد: مقابله با زمین‌خواری یکی از موضوعاتی که با دقت و ظرافت خاصی توسط مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان دنبال می‌شود و این پلیس با افراد سودجو و فرصت طلبی که نسبت به تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام کنند برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.