ادعای لاپید: اطلاعاتی درباره فعالیت هسته‌ای ایران به اروپا ارائه کردیم!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر در ادامه تلاش‌های این رژیم برای توقف مذاکرات برجام ادعا‌هایی را علیه ایران مطرح کرد.

یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در نشست هفتگی کابینه و ساعاتی پیش از عزیمت به آلمان برای گفتگو درباره مذاکرات هسته‌ای ایران از تروئیکای اروپایی  به دلیل آنچه موضع قوی آنها در مورد احیای توافق هسته ای ایران خواند، تشکر کرد.

به گزارش الجزیره، لاپید مدعی شد: «ما اطلاعاتی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران در تعدادی از سایت‌ها را به کشورهای اروپایی ارائه کردیم. ما در حال انجام یک کارزار سیاسی برای توقف توافق هسته‌ای و جلوگیری از لغو تحریم‌ها علیه ایران هستیم و نشانه هایی از موفقیت کاری که انجام می دهیم، وجود دارد.»

او افزود: «هنوز راه درازی در پیش است، اما نشانه‌های دلگرم‌کننده وجود دارد.»

تروئیکای اروپایی روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر ادعا‌های خود را درباره مذاکرات لغو تحریم‌ها و احیای برجام تکرار کردند.

در این بیانیه سه کشور اروپایی مواضع ضدایرانی خود را تکرار و ادعا کردند: مواضع اخیر ایران تردید‌های جدی در مورد بازگشت به توافق هسته‌ای ایجاد می‌کند. مواضع اخیر ایران با تعهدات بین‌المللی آن همخوانی ندارد و چشم انداز احیای برجام را تهدید می‌کند.

در پی بیانیه تروئیکای اروپایی، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین به این بیانیه واکنش نشان داد و اعلام کرد که این بیانیه در زمان نامناسبی صادر شده است.

پیشتر نیز وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که پاسخ اخیر ایران به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا در مورد احیای توافق هسته ای، مذاکرات را به عقب خواهد برد. 

این در حالی است که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفته است تهران پاسخی «سازنده» به پیشنهاد‌های واشنگتن درباره احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ارسال کرده است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mamad
۰۰:۲۲ ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
این اسراییل این روزها زیادی داره جلز ولز میکنه وحسابی ترسیده چون درگیری داره شدت میگیره
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۰:۵۶ ۲۳ شهريور ۱۴۰۱
شکر خوردی چون عضو NPT نیستی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
ای بز گر برو اروپا بزهای اونا هم گر کن برگرد..بچرخ تا بچرخیم بز گر
آخرین اخبار