محبت به زائران حرم سیدالشهداء (ع)؛ مهم ترین عامل معنویت در اربعین

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان گفت: خدمت توأم با محبت به زائران امام حسین(ع)، موهبتی است که امام حسین (ع) در دل خدمتگزاران قرار داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، کارشناس مذهبی، در رابطه با مهم ترین عامل معنویت در اربعین بیان کرد: محبت کردن به زائر، بزرگ ترین عامل معنویت اربعین است. یعنی وقتی شما به عنوان موکب دار، به صورت پدرانه، مادرانه، برادرانه، خواهرانه و دلسوزانه و با محبت حقیقی با زائر برخورد می کنید درواقع، نورانی ترین اتفاق را در این مسیر رقم می زنید چراکه بنای اربعین بر همین موضوع است. بنابراین، این مهم را تقویت و حفظ کنید تا عبور کردن زائرین از جلوی شما و خدماتی که به آن ها ارائه می دهید برایتان ساده نشود.

این کارشناس مذهبی به موکب داران توصیه کرد: با زائرین اباعبدالله الحسین علیهم السلام برخورد با محبت داشته باشید. زیرا یکی از رازهای مهم این مسیر است و به همین دلیل، باید از این موضوع مهم بسیار مراقبت کنید چراکه نتیجه فوق العاده ای دارد.

پناهیان گفت: ممکن است غذایی در موکب وجود نداشته باشد تا به زائرین دهید و یا حتی غذایی وجود داشته باشد ولی این که با محبت یا بدون محبت به زائرین غذا دهید بسیار مهم است. زیرا محبتی که توأم با غذا و بدون غذاست و در برخورد شما با زائرین وجود دارد عالی ترین اتفاق را رقم می زند.

او ادامه داد: مهم ترین چیزی که زائران باید در مسیر اربعین متوجه شوند محبت خودشان به امام حسین(ع) نیست. چون محبت آن ها به حضرت سیدالشهداء (ع) در مقابل محبت اباعبدالله الحسین(ع) به آن ها چیزی نیست و در حقیقت، من که به عنوان زائر، در مسیر کربلا قرار گرفته ام از محبت افرادی مثل موکب داران، محبت امام حسین(ع) به خودم را درک می کنم و با خود می گویم وقتی موکب دار با من چنین برخورد فوق العاده ای دارد خود اباعبدالله الحسین(ع) چطور برخورد می کند؟ و درواقع، این مهم ترین معرفتی است که باید در طول پیاده روی اربعین متوجه شد.

حجت الاسلام پناهیان افزود: بالاترین معرفت که معرفت امام حسین(ع) به مردم است را نمی توان با منبر، کتاب و...بدست آورد. از اینرو، بساط اربعین گسترده شده و شبانه روزی مهمان بیابان بودن برای زائرین اربعین حسینی اتفاق افتاده است تا فضایی فراهم شود و فرصتی برای شما موکب داران پیش بیاید تا به زائرین اباعبدالله الحسین(ع) محبت کنید تا دل امام زمان (عج) را به آن ها نشان دهید.

این کارشناس مذهبی گفت: شما موکب داران باید آیه «لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ» را نشان دهید چراکه خصلت پیامبر اکرم(ص) و امام (ع) است و اباعبدالله الحسین(ع) در میان ائمه اطهار(ع) بیش از همه اجازه پیدا کرده اند که این محبت را ابراز کنند و در این عالم غیب و شهود که همه چیز پشت پرده غیب است چگونه افراد متوجه می شوند که قلبی در کربلا برای آن ها در حال تپیدن است؟ و در حقیقت، قدم به قدم و در مسیر موکب ها همه این محبت ها وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار