مدیران مدارس حق اخذ قرارداد با رانندگان سرویس‌ مدارس را ندارند

رییس اداره آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: مدیران مدارس حق اخذ قرارداد با رانندگان سرویس‌ها را ندارند و این کار خلاف قانون است.

فرهاد محمدی اظهار کرد: سرویس‌های مدارس از میان شرکت‌های رسمی و مجوزداری که سازمان حمل و نقل شهرداری به آموزش و پرورش معرفی می‌کند انتخاب می‌شوند.

وی افزود: سرویس‌های مدارس استان حتما ابتدا باید در سامانه «سپند» ثبت نام کنند و احراز هویت و صلاحیت شوند، سپس براساس شاخص‌های متعددی مانند متاهل بودن، داشتن حدقل سن ۲۳ سال و دیگر مواردی که توسط آموزش و پرورش استان به سازمان حمل و نقل شهرداری‌ها به شرکت‌های رسمی و مجوزدار حمل و نقل داده شده معرفی می‌شوند.

وی گفت: سرویس مدارس حتما باید تحت پوشش شرکت‌های رسمی و مجوز دار حمل و نقل شهری که شهرداری معرفی می‌کند، باشند وگرنه با آن‌ها قرارداد بسته نمی‌شود.

محمدی در ادامه بیان داشت: تاکنون ۵۲ شرکت رسمی مجوز دار حمل و نقل برای جابه جای دانش آموزان از طریق شهرداری به آموزش و پرورش استان کرمانشاه معرفی شده است.

وی همچنین گفت: تا این لحظه ۳۵۰ مدرسه در سطح استان متقاضی استفاده از سرویس مدرسه است.

در تامین سرویس مدارس روستایی استان کرمانشاه با مشکل روبرو هستیم

رییس اداره انجمن و اولیا آموزش و پرورش استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه در تهیه سرویس مدارس روستایی استان با مشکل روبرو هستیم توضیح داد: براساس قانون آموزش و پرورش ملزم و مجاز به اخذ قرار داد با شرکت‌های رسمی و مجوز دار هستیم نه اینکه تک تک با افراد به عنوان سرویس مدرسه قرارداد ببند.

محمدی اضافه کرد: بنابراین، چون برای شرکت‌های حمل و نقل رسمی و مجوز دار از نظر مالی نمی‌صرفه در حوزه سرویس مدارس روستایی فعالیت کنند، پس تمایلی هم به اخذ قرار داد و معرفی سرویس مدرسه ندارند و به همین خاطر با کمبود سرویس در حوزه مدارس روستایی مواجهه هستیم.

وی بیان داشت: به بخشداری‌ها و دهیاری مناطق مختلف استان برای حضور شرکت رسمی حمل و نقل زیاد رایزنی کردیم، اما متاسفانه باز مشکل حل نشده و بیشتر دانش آموزان مدارس روستایی از طریق خانواده‌ها جابه جا می‌شوند.

انتخاب فرم و رنگ لباس دانش آموزان با شورای مدرسه است

رییس اداره انجمن و اولیا آموزش و پرورش استان کرمانشاه در خصوص حق انتخاب طرح و فرم و رنگ البسه دانش آموزان به ویژه دوره ابتدایی گفت: شورای مدرسه متشکل از نمایندگان انجمن اولیا و مربیان و همچنین انجمن دانش آموزان مدرسه تشخیص می‌دهند چه رنگ و طرحی لباس دانش آموزان باشد.

محمدی همچنین بیان داشت: مدارس در خصوص دوخت لباس هیچ دخالتی و مسوئلیتی ندارند، البسه دانش آموزان براساس انعقاد قرار داد آموزش و پرورش صنف و اتحادیه تولیدکنندگان مجاز و رسمی که سازمان صنعت و معدن و تجارت معرفی می‌کند، دوخته می‌شود.

وی در خصوص قیمت لباس دانش آموزان نیز بیان داشت: قیمت آن را سازمان حمایت از مصرف کنندگان زیر نظر سازمان صنعت، معدن، تجارت تعیین می‌کند و بر کیفیت دوخت نیز نظارت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.