اذعان تل‌آویو به فساد اخلاقی سفیر خود در مغرب

در پی رسوایی اخلاقی سفیر تل آویو در مغرب، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی او را برکنار و سفیر جدید تعیین کرد.

در پی افشای رسوایی اخلاقی «دیوید گوورین» سفیر رژیم صهیونیستی در مغرب و خبرساز شدن این امر و احضار او به تل‌آویو برای تحقیق، وزارت خارجه این رژیم از برکناری گوورین از پست ریاست دفتر ارتباطات در رباط و انتخاب «آلونا فیشر کم» به جای او خبر داد.

این در حالی است که به نوشته وبگاه «i۲۴»، گوورین هنوز در خصوص پرونده سوء استفاده اخلاقی و پنهان کردن هدایا تحت بازجویی قرار دارد.

سفیر جدید تل آویو در مغرب که دارای مدرک دکتری در رشته علوم سیاسی از دانشگاه تل‌آویو است، پیشتر سفر رژیم صهیونیستی در صربستان و سفیر غیر مقیم در مونته نگرو بود و دارای سابقه در بخش آموزش دیپلمات‌ها در ماموریت‌های ویژه است.

روز جمعه مردم مغرب در اعتراض به رسوایی‌های اخلاقی سفیر رژیم صهیونیستی و ر محکومیت عادی سازی روابط کشورشان با تل آویو، تظاهرات برگزار کردند. هفته گذشته رادیو رژیم صهیونیستی از فساد در دفتر ارتباطات این رژیم در پایتخت مغرب خبر داد که موجب برکناری چند نفر از کارکنان این دفتر شد.

در دسامبر ۲۰۲۰ رژیم صهیونیستی و مغرب از سر گیری روابط بین خود را پس از توقف آن در سال ۲۰۰۰ اعلام کردند و مغرب پس از امارات، بحرین و سودان چهارمین کشور عربی بود که در سال ۲۰۲۰ با عادی سازی موافقت کرد. این درحالی بود که مردم مغرب از همان ابتدا با این عادی سازی مخالف بودند و تاکنون چندین تظاهرات اعتراضی برگزار کرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار