مرکز مبادلات روسیه از آستارخان به قزوین منتقل شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در صورت انتقال مرکز مبادلات آستاراخان روسیه به قزوین بستر همکاری مشترک در بخش کشاورزی تسهیل می‌شود.

رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست مشترک هیئت تجاری و کشاورزی روسیه گفت: دسترسی استان به ۲۵ درصد جمعیت کشور با دو ساعت تردد و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی شمال به جنوب و غرب کشور و اختلاف مناسب ارتفاع از دریا موجب شده تولید محصولات نیمه گرمسیری و سردسیری در این منطقه شاخص باشد.

وی اضافه کرد: استقرار بزرگترین دامداری کشور با ۱۵ هزار راس و بزرگترین واحد تولید ماهیان زینتی در استان با ظرفیت سالانه ۳۰ میلیون قطعه، رتبه اول تولید انگور و کشمش و دوم زیتون قابلیت ارزشمندی است که می‌تواند برای سرمایه گذاران خارجی نیز جذاب باشد.

افلاطونی افزود:  داشتن رتبه اول تا پنجم کشور در تولید گوشت قرمز، تخم مرغ و گیاهان دارویی و اقلیم مناسب این استان را به قطب کشاورزی تبدیل کرده و با توجه به موقعیت‌ها و فرصت‌ها آمادگی داریم همکاری‌های بیشتری با هیئت تجاری روسیه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: ارتباط و تعامل بسیار خوب بخش دولتی و خصوصی در قزوین شرایط مناسبی را ایجاد کرده و آمادگی داریم در خصوص صنایع تبدیلی، ماشین آلات کشاورزی، محصول زیتون و خرید چوب با هیئت‌های تجاری و بازرگانی خارج از کشور بویژه سرمایه گذاران روسیه مبادلات تجاری داشته باشیم.

افلاطونی بیان کرد: برای جذب سرمایه‌گذاری از سوی هیئت‌های روسی در شهرک گلخانه‌ای نودهک، سایت‌های پرورش ماهی رودخانه شاهرود در الموت و توسعه کشت گیاهان دارویی و زراعت چوب و فعالیت‌های کشاورزی در زمینه غلات نیز آماده همکاری هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیشنهاد می‌کنیم کارگروه مشترک تخصصی بین بخش خصوصی و دولتی قزوین و استان اولیانوفسک روسیه تشکیل شود و ضمن بازدید از ظرفیت‌های دو استان در راستای افزایش مبادلات کشاورزی اقدام شود.

وی بیان کرد: استان قزوین با داشتن اقلیم متنوع بیابانی تا کوهستان به عنوان یکی از نقاط گردشگری مهم کشور محسوب می‌شود و با داشتن پایانه صادراتی شرکت شمس آذر و همچنین سردخانه‌های استاندارد در این استان این امکانات می‌تواند مورد توجه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گیرد.

افلاطونی اضافه کرد: گشایش دفتر مشترک در قزوین و استان اولیانوفسک می‌تواند زمینه توسعه مناسبات تجاری را تسریع کند.

وی پیشنهاد کرد دفتر مبادلات تجاری از آستارخان روسیه به قزوین منتقل شود تا بتوان برای توسعه فعالیت‌های تجاری و اقتصادی بسرعت وارد فاز عملیاتی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.