اختصاص سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرحی ملی در سیستان وبلوچستان

سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر نفت به طرح راه آهن زاهدان به چابهار اختصاص یافت.

سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر نفت به طرح راه آهن زاهدان به چابهار اختصاص یافت، تکمیل این خط ریلی نقش مهمی در توسعه و پیشرفت سیستان و بلوچستان دارد.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در بین طرح‌های راه‌آهن کشور بالاترین رقم اعتباری به استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

منصور بیجار افزود: سال گذشته هم برای طرح راه آهن زاهدان به چابهار ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه باید پیمانکار طرح راه آهن زابل به زاهدان هم هرچه سریعتر مشخص شده و این طرح آغاز شود تاکید کرد: باید تلاش شود با اختصاص این سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ بزودی شاهد بهره‌برداری از این طرح باشیم.

نایب رییس کمیسیون عمران و نماینده حوزه انتخابیه خاش در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه راه آهن چابهار - زاهدان ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: راه آهن زاهدان به چابهار جز طرح‌های بزرگی است که در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است، با تکمیل این طرح ریلی تجار می‌توانند از طریق بندر چابهار به صورت ریلی کالا‌های خود را به آسیای مرکزی صادر کنند.

اسماعیل حسین زهی ادامه داد: در لایحه بودجه امسال پیش بینی شده که عملیات ساخت راه آهن زاهدان به میلک نیز آغاز شود.

وی بیان کرد: ریل گذاری راه آهن زاهدان به خاش و ایستگاه‌های راه آهن خاش و طول مسیر تکمیل شده و آماده افتتاح است و در آینده نه چندان دور با حضور رییس جمهور، شهرستان خاش به شبکه ریلی متصل خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار