تامین آب مورد نیاز صنایع فارس از طریق پساب تصفیه شده فاضلاب شهری

استاندار فارس، با اشاره به نیاز فضای سبز شهری و صنایع استان به آب گفت: با اجرای شبکه فاضلاب شهری و استفاده از پساب تصفیه شده آن، می‌توان نیاز به آب در این دو بخش و همچنین کشت گلخانه‌ای را تامین کرد.

دکتر محمد هادی ایمانیه در حاشیه مبادله تفاهم نامه اجرای شبکه فاضلاب شهر سعادت شهر پاسارگاد در شیراز گفت: تصمیم استانی و همه جانبه‌ای مبنی بر گسترش و احداث شبکه فاضلاب در شهر‌ها گرفته شده است.

او گفت: همچنین می‌توان با اجرای شبکه فاضلاب شهرستان مرودشت و سعادت شهر (مرکز شهرستان پاسارگاد)، آب مورد نیاز پتروشیمی شیراز و کارخانه سیلیکون جامد مرودشت را تامین کرد.

استاندار فارس، در خصوص کارخانه تولید سیلیکون جامد مرودشت گفت: سلول‌های انرژی خورشیدی یکی از محصولات تولیدی این کارخانه است که نیاز کشور در این زمینه تاکنون وابسته به خارج بوده که بهره برداری از این کارخانه طی ماه‌های آتی، علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور، زمینه ایجاد اشتغال را نیز فراهم می‌کند.

دکتر ایمانیه گفت: پتروشیمی شیراز نیز هم اینک آب مورد نیاز خودرا از سد درودزن تامین می‌کند که با اجرای شبکه فاضلاب شهر مرودشت و تزریق آن به پتروشیمی، آب سد درودزن نیز به بخش خانگی تخصیص می‌یابد.

استاندار فارس، در خصوص شیوه تامین مالی اجرای این طرح نیز گفت: بخشی از منابع مورد نیاز برای اجرای این طرح قرار است از محل مشارکت بخش خصوصی و پتروشیمی شیراز تامین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار