سرپرست اداره کل استاندارد زنجان گفت:مصرف کنندگان در راستای حمایت از کالا‌های ایرانی، خرید نوشت افزار ایرانی و استاندارد را مورد توجه قرار دهند.

 واحد پور گفت:با توجه به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، تقاضا برای خرید لوازم التحریر افزایش یافته است که در نتیجه والدین باید حساسیت ویژه‌ای در امر خرید این اقلام به خرج دهند.

او افزود: در حال حاضر لوازم التحریر، مشمول استاندارد اجباری نیست و در استان زنجان به علت نبود تقاضا تاکنون هیچ نشان استاندارد تشویقی برای این فرآورده‌ها صادر نشده است ولی با توجه به این‌که اقلامی مانند خمیر بازی و رنگ انگشتی و سایر وسایلی که با پوست بچه‌ها در ارتباط اند، مشمول استاندارد اجباری است، بنابراین والدین از استاندارد بودن لوازم خریداری شده اطمینان جدی حاصل کنند.

  سرپرست اداره کل استاندارد زنجان با بیان اینکه تولید کنندگان عرصه نوشت افزار شعار کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده اند، که این موضوع باعث ایجاد رقابت میان آنان شده است، ادامه داد: برای اطمینان بخشیدن به مصرف کنندگان، تولیدکنندگان عرصه نوشت افزار نسبت به دریافت نشان استاندارد تشویقی اقدام کنند، زیرا تولید و عرضه لوازم التحریر استاندارد ایرانی، از تمایل به خرید و استفاده ازنوشت افزار خارجی می‌کاهد.

او گفت: با تولید و عرضه لوازم التحریر استاندارد ایرانی، تمایلی به خرید نوشت افزار خارجی وجود نخواهد داشت و از مصرف کنندگان تقاضا داریم در هنگام خرید هر کالایی، نشان استاندارد ملی ایران را به خاطر بسپارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.