قهرمانی همدان در رقابت های چوب کشی کشور

تیم همدان عنوان قهرمانی مسابقات چوب کشی قهرمانی کشور را کسب کرد.

تیم همدان عنوان قهرمانی رقابت های چوب کشی قهرمانی کشور را از آن خود کرد.

سرپرست هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی همدان گفت: سه ورزشکار رشته چوب کشی استان هم جواز حضور در رقابت های جهانی ترکیه را کسب کردند.

علی پارساجو گفت: رضا قیطاسی و مهدی غلامی در وزن های مثبت ۱۱۰ و منفی ۱۱۰ کیلوگرم و مریم فراهانی نیا در بخش بانوان و در وزن منفی ۷۵ کیلوگرم با کسب عنوان قهرمانی کشور، سهمیه رقابت های جهانی را به دست آوردند.

استان همدان در بخش گروهی این رقابت‌ها که در تهران برگزار شد، عنوان قهرمانی را کسب کرد تا بیشترین سهمیه را در تیم ملی داشته باشد.

چوب کشی از بازیهای بومی محلی محسوب می‌شود و در بازی بومی محلی چوب کشی، یک چوب بین دستان ۲ ورزشکاری که نشسته رو در روی هم قرار گرفته و به وسیله یک تخته یا مانع از هم جدا هستند، قرار می‌گیرد که هر ورزشکار باید این چوب را از دست حریفش خارج کرده و آن را تصاحب کند.

سرپرست هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی همدان گفت: این سه ورزشکار همدانی در قالب کاروان ورزشی تیم ملی کشورمان به چهارمین دوره بازیهای جهانی عشایری (نومد گیمز) اعزام خواهند شد.

این رقابت‌های جهانی از هفتم تا ۱۰ مهر امسال در کشور ترکیه برگزار می‌شود و پیش بینی می‌شود بیش از سه هزار ورزشکار از بیش از ۱۰۲ کشور در این رویداد شرکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.