نسبت به پارسال؛

افزایش ۲ تا ۳ برابری جابجایی مسافر با قطار در تابستان امسال

مدیرعامل راه آهن کشور گفت: حجم جابه جایی مسافر به وسیله قطار در تابستان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۳ برابری داشت.

میعاد صالحی در سفر به خوزستان گفت: در ایام اربعین امسال در خط راه آهن نیز به زائران حسینی خدمات رسانی شده که نسبت به ایام تابستان در مسیر تهران به اهواز و خرمشهر و کرمانشاه میزان جا به جایی مسافر افزایش ۲ تا ۳ برابری یافته.

او افزود: برای مسیر تهران به خرمشهر قرار بود میزان جابه جایی مسافر تا ۲ برابر افزایش یابد که با توجه به حجم مسافران به سمت خرمشهر میزان جا به جایی مسافران را تا ۳ برابر افزایش دادیم.

به گفته آقای صالحی در پابانه شلمچه در مرز ایران به عراق «ریل باس» از مرز شلمچه به صورت رایگان و ۲۴ ساعته تا پایانه خرمشهر زوار را جا به جا می‌کند.

با توجه به قطار‌های فوق العاده‌ای که برای اربعین در نظر گرفته شد، میزان جابه جایی مسافران تا ۳ برابر افزایش یافت.

هر کدام از ریل باس‌ها تا ۶۰۰ نفر را جا به جا می‌کنند و پیش بینی شده که ۱۲۰ هزار مسافر از شلمچه تا خرمشهر تا کنون به وسیله این قطار‌ها جا به جا شده باشند.

مدیرعامل راه آهن کشور یادآور شد که در ایام اربعین امسال قطار فوق العاده‌ای از تهران تا خرمشهر و یزد و زاهدان راه اندازی شد.

این مقام مسئول به متصل شدن خط ریلی شلمچه به بصره نیز اشاره کرد که تفاهم نامه آن با کشور عراق صورت پذیرفته تا هر چه سریعتر ۳۲ کیلومتر خط راه آهن مرز شلمچه تا استان بصره با در نظر گرفتن برخی ملاحظات سیاسی و امنیتی انجام شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.