برگزاری اولین همایش تبیین نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمیایی سمنان

اولین همایش تبیین و تشریح نظام مصون سازی و عملیات پدافند شیمیایی استان سمنان ۲۹ و ۳۰ شهریور ماه برگزارشد.

جمالدین گوهری جانشین قرار گاه پدافند شیمایی کشور نیز در این همایش گفت: نبود مدیریت منسجم و رویه‌ای واحد در مواجه با حوادث شیمیایی کشور، کمبود تجهیزات کارآمد و بروز در مراکز پاسخ به حوادث شیمیایی و عدم توجه به آمایش و استقرار صنایع شیمیایی نسبت به مراکز جمعیتی از چالش‌های عمده حوزه شیمیایی کشور است.

وی ایجاد و توسعه مرکز جامع پایش و کنترل و ارزیابی، اجرای دوره‌های آموزشی تخصصی و مهارتی برای مخاطبین اکوسیستم پدافند شیمیایی، آموزش تیم‌های پاسخ سریع در استان‌های دارای اولویت و تدوین دستورالعمل‌ها و زیرنظام‌های چرخه پدافند شیمیایی را از برنامه‌های در دست اجرا اعلام کرد.

گوهری افزود: این همایش در محور‌های ایجاد ادبیات مشترک پدافند شیمیایی در دستگاه‌های اجرایی، دستیابی به بانک جامع اطلاعات واحد‌ها و مواد شیمیایی پرخطر استان، تبیین چرخه مصون سازی پدافند شیمیایی کشور و مدیریت یکپارچه حوادث شیمیایی برگزار شد.

ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیر عامل استان سمنان در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار ما گفت: باتوجه به صنعتی بودن و تهدیدات واحد‌های شیمیایی در استان سمنان، همایش آموزشی و تخصصی پدافند شیمیایی در سمنان برگزار شد.

وی افزود: در این همایش، اعضای واحد‌های تولیدی، اورژانس دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و آتش نشانی‌های شهرداری‌های سطح استان مباحث مختلف پدافند شیمیایی، الزامات، ملاحضات را در مصون سازی، پایداری و تاب آوری زیر ساخت‌های شیمیایی و واحد‌های صنعتی شیمیایی فرا میگیرند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان سمنان با بیان اینکه ۴۰۰ واحد شیمیایی در استان سمنان فعال است گفت: ۳۷۶ واحد تولید کننده و مصرف کننده واحد شیمیایی، ۱۲۰ واحد خطر پذیر و ۷۵ واحد خطرناک از لحاظ پدافند غیرعامل در استان سمنان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.