دیدار و گفت‌وگوی بایدن با تراس و مکرون درباره ایران، روسیه و چین

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار جداگانه با نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهور فرانسه، درباره ایران، روسیه، چین و همچنین بحران‌های غذایی و انرژی گفت‌وگو کردند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در دیدارهایی جداگانه با «لیز تراس» نخست‌وزیر انگلیس و «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، درباره روابط دوجانبه و موضوعاتی از جمله ایران، روسیه، چین و همچنین بحران‌های جهانی از جمله بحران غذایی، بحران انرژی انرژی و جنگ اوکراین، گفت‌وگو کردند. 

بر اساس بیانیه کاخ سفید درباره دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با نخست‌وزیر انگلیس «دو طرف بر ادامه هماهنگی برای مقابله با چالش‌های ناشی از چین و تأمین امنیت انرژی تأکید کردند.»

کاخ سفید اعلام کرد بایدن و لیز تراس گفتند: «ما توافق کردیم که برای کنار گذاشتن انرژی روسیه همکاری کنیم. اظهارات اخیر پوتین در مورد اوکراین، تجاوزکارانه است. اقدامات پوتین، لزوم ادامه حمایت متحدان از اوکراین را نشان می‌دهد.»

نخست‌وزیر انگلیس در این دیدار گفت: «ما از اوکراین حمایت می‌کنیم و به سوی کشور‌های دموکراتیک دست یاری دراز می‌کنیم تا برای مردمانمان آزادی و آینده‌ای مرفه تضمین شود.»

در بیانیه کاخ سفید درباره دیدار رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه نیز ادعا شده است: «بایدن و مکرون درباره تلاش‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای گفت‌وگو کردند. دو طرف بر حمایت مداوم خود از تلاش‌های اوکراین برای دفاع از خود در برابر روسیه تأکید کردند. رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه همچنین ادامه همکاری در منطقه هند و اقیانوس آرام و چالش‌های ایجاد شده توسط چین را مورد بحث و بررسی قرار دادند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار