تمایل انگلیس برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی

نشریه تلگراف چاپ انگلیس از تمایل این کشور برای انتقال سفارت خود به قدس اشغالی خبر داد.

نشریه تلگراف چاپ انگلیس امروز (پنجشنبه) به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که لیز تراس نخست وزیر این کشور در گفتگو با یائیر لاپید نخست وزیر رژیم صهیونیستی احتمال انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس را مطرح کرده است.

بر پایه این گزارش، لیز تراس، نخست وزیر انگلیس گفته است احتمال دارد به پیروی از دونالد ترامپ سفارت انگلیس در را به بیت المقدس منتقل کند. به نوشته یان نشریه، لیز تراس در جریان یک دیدار در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به همتای اسرائیلی خود گفته که او در حال بررسی انتقال سفارت انگلیس از تل آویو به قدس است.

از سوی دیگر، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این خبر گفت: اعلام تمایل انگلیس برای انتقال سفارتش به قدس جانبداری آشکار از اشغالگران است، ولی واقعیت‌های تاریخی را تغییر نمی‌دهد.

«عبداللطیف القانوع» امروز (پنجشنبه) در گفتگو با خبرگزاری شهاب افزود: این اقدام به معنای ایستادگی کامل در کنار رژیم صهیونیستی در دشمنی با ملت فلسطین است.

او همچنین گفت: چنین اقداماتی به اشغالگران حتی در یک وجب از خاک فلسطین مشروعیت نمی‌بخشد و قدس یک سرزمین اشغال شده و حق ملت فلسطین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار