استاندار سمنان:

مساله جمعیت با تقویت ازدواج و فرزندآوری محقق می‌شود

هاشمی گفت: مساله جمعیت از هدف گذاری‌های مهم دولت سیزدهم، با تقویت مقدمات ازدواج و فرزندآوری دست یافتنی است.

استاندار سمنان در نشست ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان سمنان، با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، افزود: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، جوانی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده است که این امر به جد در حال پیگیری است.

وی با یادآوری مصوبه مجلس شورای اسلامی که در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تایید شورای نگهبان در سال ۱۴۰۰ مصوب شد، گفت: این مصوبه با بیش از ۷۳ ماده و ۸۱ تبصره اختیارات کاملی را برای اجرایی شدن در دستگاه‌های مرتبط فراهم کرده است.

استاندار سمنان بیان کرد: جوانی جمعیت یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و اجرایی شدن این قانون با اهتمام در دولت سیزدهم بصورت جدی پیگیری می‌شود.

وی آسیب‌های اجتماعی را عاملی برای آسیب به برخی خانواده‌ها عنوان و اضافه کرد: در دولت سیزدهم دستورات جدی برای اجرایی شدن این قانون و تحکیم خانواده‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه جمعیت و جوانی جمعیت کار باید دلی و جلسات عملی باشد، گفت: باید از ظرفیت، پایان نامه‌ها و ایده‌های ۷۵ هزار دانشجو و بیش از ۲ هزار هیات علمی و ۱۱ هزار فرهنگی در امر ازدواج و جوانی جمعیت بهره برد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.