راه‌اندازی ۱۹ مرکز اختلال یادگیری در استان کرمانشاه

رئیس آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه از راه‌اندازی ۱۹ مرکز اختلال یادگیری در استان طی سال جاری خبر داد.

علی محمدبیگی رئیس آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲ درصد دانش آموزان ابتدایی کرمانشاه دچار اختلالات یادگیری بوده که این آمار در دوران کرونا افزایش یافته، گفت : طی سال گذشته ۱۲ مرکز اختلال یادگیری در استان کرمانشاه فعالیت داشته که در سال جاری این تعداد به ۳۱ واحد می‌رسد.

وی با اشاره به نیاز دانش آموزانی که دچار اختلالات یادگیری هستند، افزود: دانش آموزانی که در یادگیری دچار اختلال هستند به این مراکز معرفی می‌شوند، اما این دانش‌آموزانی بهره هوشی پایینی ندارند و جز دانش آموزان استثنایی محسوب نمی‌شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آموزش و پرورش استان کرمانشاه تصریح کرد: دانش آموزانی که به مراکز اختلال یادگیری معرفی می‌شوند تنها به دلیل عملکرد پایین مشکلات در پردازش اطلاعات در یادگیری دچار مشکل هستند که سبب یادگیری کند آن‌ها در آموزش درس‌ها می‌شود، اما هوش آن‌ها در سایر زمینه‌ها ایرادی نخواهد داشت.

محمد بیگی با اشاره به مشکلاتی که اختلالات یادگیری برای دانش آموزان پیش می‌آورد، خاطر نشان کرد: این اختلالات در قالب ناتوانی در محاسبات، خواندن، نوشتن، استدلال و گوش کردن بروز پیدا می‌کند که سبب نقض در یادگیری و بروز علائمی از بیش فعالی در دانش آموز خواهد شد.

وی ادامه داد: به خانواده‌ها توصیه می‌شود که مشکل اختلالات یادگیری فرزندشان در سنین پایین به طور جدی‌تر دنبال کنند تا از بروز مشکلات احتمالی در بزرگسالی جلوگیری شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار