استاندار آذربایجان‌غربی:

ادارات آذربایجان غربی به تکالیف قانونی برای کاهش تصادفات عمل کنند

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم همراهی همه نهادها برای کاهش تصادفات بویژه تلفات ناشی از سوانح رانندگی درون و برون شهری در استان گفت: ادارات مختلف باید به تکالیف قانونی و مصوبات شورای ترافیک عمل کنند تا زمینه رسیدن به این هدف فراهم شود.

محمدصادق معتمدیان پنجشنبه شب در  جلسه شورای ترافیک آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین مباحث در راستای رسیدن به هدف کاهش تصادفات و تلفات سوانح رانندگی، موضوع آموزش و ارائه نکات مربوط به رانندگی است که شهرداران در این خصوص تکلیف قانونی دارند.

وی اضافه کرد: همچنین استفاده از ایزارهای نوین کنترل ترافیک در داخل شهرها و جاده‌ها از مواردی است که باید با جدیت مورد توجه مدیران نهادهای مسوول از جمله شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: تا پایان دولت سیزدهم، باید دوربین‌های جاده‌ای کنترل ترافیک و ثبت تخلف در استان به میانگین کشوری برسد که برای رسیدن به این هدف، از امسال باید پیگیر جذب اعتبارات اجرایی طرح باشیم.

معتمدیان، یکی از نیازهای قطعی شهر ارومیه در آینده را استفاده از روش های نوین حمل و نقل درون شهری دانست و گفت: در این راستا باید مطالعات جامعی صورت گیرد تا وضعیت و نیازهای شهر مورد بررسی دقیق قرار گرفته و بهترین مدل انتخاب شود که برای این امر، از هم اکنون باید برنامه ریزی کنیم.

وی، توسعه راه بدون ایمنی را اقدامی نامناسب و بدون برنامه ریزی دانست و افزود: در آذربایجان غربی، ۱۵۰ کیلومتر جاده در شمال و جنوب استان، نیازمند نیوجرسی برای جداسازی مسیرهای رفت و برگشت است که این کار تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای دارد که باید به صورت جدی، در این خصوص اقدام شود و همه نهادهای مسوول باید برای این امر برنامه ریزی مدون داشته باشند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی هم در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت ترافیکی و تصادفات در استان گفت: یک میلیون و ۴۹ هزار خودرو در استان تردد دارند و شهر ارومیه با یک خودرو به ازای هر سه نفر، بعد از تهران دومین شهر کشور از نظر تراکم خودرو است.

سرهنگ حجت مشتاق افزود: در پنج ماه منتهی به مرداد امسال ۹۶ هزار خودرو در شهر ارومیه نقل و انتقال شده و یک هزار و ۴۸۵ خودرو نیز پلاک گذر موقت دریافت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در این مدت، بیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ فقره تصادف درون شهری در آذربایجان غربی روی داده که ۶ هزار و ۳۶۰ فقره آن، مربوط به ارومیه است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین در این مدت، ۳۹ مورد فوتی تصادفات درون شهری در استان ثبت شده که ۱۸ مورد آن مربوط به ارومیه و بیش از نصف این عدد هم مربوط به عابران پیاده است.

سرهنگ مشتاق تاکید کرد:با توجه به این آمار، برنامه ریزی برای هوشمندسازی کنترل ترافیک در شهر ارومیه و استفاده از روش های نوین در این خصوص بسیار ضروری است تا شاهد کاهش تصادفات و تلفات بویژه در رینگ میانی شهر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.