ابتلای رئیس فایزر برای دومین بار در ۶ هفته اخیر به کرونا

منابع خبری تایید کردند رئیس شرکت فایزر با وجود تزریق ۴ دز واکسن برای دومین بار در ۶ هفته اخیر به کرونا مبتلا شد.

 «آلبرت بورلا» رئیس شرکت آمریکایی فایزر با وجود تزریق چهار دز واکسن برای بار دوم در طول شش هفته اخیر به کرونا مبتلا شد. این در حالی است که او مدعی شده بود واکسن این شرکت ۱۰۰ درصد در جلوگیری از ابتلا به کرونا موثر است.

به گزارش شبکه «راشا تودی»، رئیس شرکت فایزر شنبه (۲۴ سپتامبر) در پیامی در توییتر از ابتلای خود خبر داده و اعلام کرد حالش خوب است و علائم بیماری ندارد.

او تاکنون دو دز اولیه و دو دُز تقویتی واکسن mRNA شرکت خود را تزریق و اعلام کرد که هنوز از دز تقویتی واکسن دو ظرفیتی جدید فایزر به دلیل مثبت شدن آزمایشش در ماه اوت استفاده نکرده است. وی افزود: در حالی که پیشرفت زیادی داشته‌ایم، ویروس همچنان با ماست.

از این دز جدید که برای نوع اُمیکرون ویروس کرونا و زیرشاخه‌های آن طراحی شده، استقبال چندانی در آمریکا نشده است. بر اساس داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا که پنجشنبه منتشر شد، تنها ۱.۵ درصد از افراد واجد شرایط در ایالات متحده سه هفته بعد از تایید سازمان غذا و داروی آمریکا این دُز را تزریق کردند.

دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی در آمریکا و از مسئولان دولت بایدن پیش از این تایید کرد  اگر چه واکسن‌های موجود علیه کرونا اثربخشی خود را ثابت کرده اند، اما ویروس در حال تکامل است و این در حالی است که ایمنی بخشی معمولاً طی چند ماه کاهش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۵ مهر ۱۴۰۱
خدا را شکر گفته حالم خوبه نگران نباشید تشکر ناراحت حالش هستیید شما چقدر خوبید تشکر درود واقعا بابت نگرانیتون نگرانم عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
قابل توجه سینه چاکان واکسن آسترزنکا که در اروپا تزریق آن با محدودیت است و واکسن آمریکایی فایزر که برای تزریق به خارج از ایران هم سفر کردند و البته تعداد از این شیفتگان هم به کرونا مبتلا شدند . خداوند خودش شر این بیماری را از سر مردم دنیا کوتاه نماید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
چقدر واکسنش موثر بوده !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
اب مقطره جون خودش
آخرین اخبار