صادرات بیش از ۸۸ هزار تن محصولات کشاورزی همدان

معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان همدان: از ابتدای سال تاکنون ۸۸ هزار و ۲۶۸ تن محصولات کشاورزی از استان همدان صادر شده است.

 حسین فضلی گفت: در پنج ماه نخست امسال ۵۲ محصول کشاورزی با ارزش ۱۲۵ میلیون دلار از استان همدان به سایر کشور‌ها صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۵ درصد افزایش داشته است.

او افزود: در پنج ماه پارسال ۸۱ هزار و ۶۵۰ تن محصول کشاورزی از همدان صادر شده است که در مقایسه با میزان صادرات انجام شده امسال بیش از ۸ درصد افزایش یافته است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان همدان از هدف‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی تا پایان سال از استان خبر داد.

فضلی  گفت: اگرچه خشکسالی بر تولیدات کشاورزی اثر سوء گذاشته است، اما امیدواریم بتوانیم تا پایان همین سال زراعی هدف گذاری ۵۰۰ میلیون دلار صادرات کشاورزی را تحقق بخشیم.

به گفته او هدف‌گذاری کشاورزی همدان در بخش صادرات هم اکنون بر روی محصولاتی، چون سیر، کشمش، گردو، خشکبار، گیاهان دارویی و انواع نهال است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه اکنون کشمش با ارزش ۶ میلیون دلاری صادرات و وزن ۴ هزار و ۶۴ تنی مهم‌ترین محصول صادراتی همدان در بخش کشاورزی است گفت: این محصول به کشور‌هایی از جمله ایتالیا، روسیه، اوکراین، ترکیه، کشور‌های اوراسیا  ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.