معاون رئیس جمهور:

اجلاسیه مجاهدان در غربت تقویت گفتمان مقاومت است

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: اجلاسیه مجاهدان در غربت محفلی برای تقویت مقاومت و کمک به مستضعفان در برابر ظلم است.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر دوشنبه در آیین اختتامیه هفتمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت با حضور مهمانانی از ۳۶ کشور دنیا در دانشگاه دامغان ابراز داشت: اجلاسیه مجاهدان در غربت به تعامل گفتمان مقاومت و نظام سلطه می‌پردازد و وقتی به تعامل گفتمانی می‌پردازیم باید بدانیم برخاسته از کجاست.
وی ادامه داد: هیچ‌قدرتی توانایی مقابله با خدا را ندارد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: نظام سلطه به دنبال آفرینش قدرت‌های جدید برای به بردگی کشاندن است و در طول تاریخ این مساله جاری بوده است.
وی افزود: در طول تاریخ جنگ آفرینان، خود را برتر می‌دانستند و گفتمان مقاومت به دنبال زنده‌کردن پیام توحید است.
قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه افرادی که به دنبال رستگاری نوع بشر هستند باید در مقابل هرگونه سلطه‌گری ایستادگی کنند، تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نه به دنبال سلطه است و نه اجازه می‌دهد کسی سلطه داشته باشد.
وی با بیان اینکه انسان آزاده اجازه نمی‌دهد کسی بر او مسلط شود، افزود: انسان برای رشد نیاز به استاد دارد و نباید هدایت در مسیر را با سلطه‌گری اشتباه گرفت.

وی با اشاره به اهمیت فضای مجازی در دوران کنونی، ابراز داشت: امروز مرز مبارزه در جهاد تبیین در حوزه رسانه و فضای مجازی است تا نیت بدخواهان برای کاربران محرز شود.
قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال حرکت در مسیر کمال و سعادت است و هر کجا مستضعفی در جهان باشد، ایران در کنار مستضعف و مقابله با سلطه‌گری است.
وی یادآور شد: انسان مسلمان و انقلابی حاضر است جان خود را در راه‌خدا فدا کند و این پیام گفتمان مقاومت است.
وی خاطرنشان کرد: آینده از آن مستضعفان است و این وعده خداوند است، اگر مستضعفان جهان همراه هم باشند و در این مسیر از دسیسه‌ها خسته نشوند و وحدت کلمه داشته‌باشند، زمان سقوط سلطه‌گران جهان تسریع می‌شود.

فراخوان این اجلاسیه که افتتاحیه آن دوم مهرماه در دانشگاه علم و صنعت با حضور میهمانی ملی و بین‌المللی برگزار شده بود، در ۱۲ محور تعیین و مقالات این اجلاسیه بین المللی در دو قالب سخنرانی و مقاله ارایه شد.

شعار هفتمین دوره اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت «تضاد گفتمان مقاومت و سلطه‌جهانی» بود و این اجلاسیه به مدافعان حرم و جبهه مقاومت و رشادت‌های مجاهدان در محور مقاومت اختصاص داشت و نمایشگاه «از غربت تا عظمت» در فاصله بین افتتاحیه تا اختتامیه اجلاسیه، در دامغان برپا بود.

بیش از ۲۴۰ میهمان خارجی از ۳۶ کشور دنیا و سفرای بیش از ۱۰ کشور اسلامی به همراه ۵۰۰ میهمان خارجی و داخلی از نخبگان، اندیشمندان و فرماندهان گروه‌های جهادی در این اجلاسیه حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.