ترکیه ۱۶ تن را به اتهام حمایت از «گولن» بازداشت کرد

نیمه شب گذشته نیرو‌های امنیتی ترکیه ۱۶ تن از حامیان رئیس مخالفان اردوغان را بازداشت کردند.

نیمه شب گذشته پلیس ترکیه با حکم قضایی در ۶ استان این کشور، ۱۶ عضو گروه فتو (جماعت فتح الله گولن متهم ردیف اول کودتای ۲۰۱۶) را دستگیر کرد. این افراد به جرم عضویت در این گروه و تلاش برای هجمه سیاسی علیه دولت اردوغان بازداشت شده اند.

بازداشت شدگان از کادر نیرو‌های مسلح این کشور هستند و در بازرسی از منازلشان اسنادی دال بر فعالیت‌های سیاسی ضد دولتی به دست آمده است. یکی از دستگیر شدگان از نیروی زمینی، دو نفرشان از نیروی هوایی و ۱۲ نفر دیگر از دانشجویان دانشگده افسری ترکیه هستند.

دولت ترکیه «فتح الله گولن» و تشکیلاتش را متهم می‌کند که کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ را سازماندهی کرده است. مقامات این کشور می‌گویند گروه فتح الله گولن با نفوذ در دستگاه‌های دولتی و امنیتی، زمینه این کودتا را فراهم نموده است.

فتح الله گولن، اما این اتهام را رد کرده و می‌گوید که نه با این کودتا موافق بوده و در آن دست داشته است. او اکنون ساکن پنسیلوانیای امریکاست و دولت اردوغان تاکنون نتوانسته واشنگتن را برای استرداد وی به ترکیه قانع کند.

از کودتای نافرجام ۲۰۱۶ تاکنون، ده‌ها هزار نفر از کارمندان دولت از جمله نیرو‌های امنیتی، ارتش، دستگاه قضایی، اساتید دانشگاه و سایر ارگان‌های دولتی بازداشت، اخراج و زندانی شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۴ ۰۶ مهر ۱۴۰۱
جنایتکاران فتنه در ایران هنوز به فتنه ادامه میدهند و ده کشور آسیب می‌رسانند
آخرین اخبار