توفان «یان» سراسر کوبا را در تاریکی فرو برد

توفان «یان» با برجا گذاشتن خسارات گسترده در بخش کشاورزی کوبا، برق سراسر این کشور را قطع کرد.

توفان یان با رسیدن به بخش غربی کوبا همراه با باد شدید و سیل‌های ویرانگر، باعث فروریختن شبکه برق در کوبا و تاریکی سراسری در این کشور شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، پیشتر گفته شده بود که انتظار می‌رود توفان یان روز یک‌شنبه به وقت محلی به یک گردباد تبدیل شود و در روز‌های آینده خساراتی را از کوبا تا فلوریدا به همراه داشته باشد، اکنون رسانه‌های دولتی به نقل از «لازارو گوئرا» مدیر فنی اتحادیه برق کوبا، گزارش دادند: «نقص در سیستم برق ملی که تا حدی با توفان مرتبط است، زیرساخت‌ها را تحت تأثیر قرار داده است. اتحادیه برق شب و روز تلاش می‌کند تا خسارت وارد بر بخش برق را رفع کند.»

در ابتدا برق کوبا فقط برای ۱ میلیون نفر از جمعیت این کشور که در بخش‌های غربی ساکن بودند قطع شد، اما کم کم قطعی برق ۱۱ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داد. این کشور در حال حاضر با بحران اقتصادی مواجه است و در ماه‌های اخیر بار‌ها شاهد قطعی برق بوده است.

این توفان به عنوان یک توفان رده ۳ در انتهای غربی جزیره فرود آمد و استان پینار دل ریو را ویران کرد، جایی که بسیاری از تنباکوی مورد استفاده برای سیگارهای معروف کوبا در آن کشت می‌شود. به دلیل وزش شدید این توفان تا سه‌شنبه شب یکی از مزارع مهم کشت تنباکو در کوبا از بین رفته است.

به دلیل هشدار‌هایی که از این توفان صادر شده بود، صد‌ها نفر از ساکنان خانه‌های خود را تخلیه کرده و به محل دیگری رفته بودند. مقام‌ها در حال ارزیابی خسارات وارده هستند، البته این توفان که بسیاری از درختان را انداخته و به خانه‌های بسیاری خسارت‌های سنگین وارد کرده است، تا شب سه‌شنبه هیچ تلفات جانی نداشته است.

همچنین رسانه‌های دولتی گزارش دادند که «میگل دیاز کانل» رئیس‌جمهور کوبا، از منطقه آسیب دیده بازدید کرد و موسسه هواشناسی کوبا هم اعلام کرد که شهر «پینار دل ریو» به مدت یک ساعت و نیم در قلب توفان بوده است.

پیش از این «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، روز شنبه به وقت محلی در ایالت فلوریدا به دلیل پیش‌بینی وقوع توفان «یان» وضعیت اضطراری اعلام کرد و سفر روز سه‌شنبه خود به بخش جنوبی این ایالت را هم به تعویق انداخت. توفان یان به دنبال توفان فیونا به آمریکا می‌رسد. پیشتر هفته گذشته توفان فیونا در سواحل شرقی کانادا خسارات بسیاری به بار آورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار