معاون اداره اوقاف وامور خیریه اصفهان:

جامعه نیازمند وقف جدید بر اساس نیازهای روز است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: خیران وقف‌های جدید خود را به سمت اشتغال، ازدواج، مسکن و تحصیل جوانان به‌عنوان نیازهای روز جامعه سوق دهند.

ولی الله روان گفت: امروز اماکن مذهبی و مسجد و حسینیه به اندازه کافی در استان وجود دارد و کمبودی در این زمینه نداریم و از خیران دعوت می‌کنیم وقف‌های جدید خود را در راستای رفع نیاز‌های جوانان جامعه سوق دهند.

او ادامه داد: توجه به وقف‌های جدید در زمینه دانش بنیان و فناوری‌های نو نیز جزو دغدغه‌های مردم، مسئولان و خانواده‌هاست و انتظار داریم که مردم وقف‌های خود را در این راستا انجام دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اظهار داشت: ۶۵ وقف جدید از دهه وقف سال گذشته تا امسال در استان ثبت شده است.

به گفته حجت الاسلام روان، استان اصفهان از نظر وقف در طیف "الف" استان‌های کشور قرار دارد و در میزان فراوانی موقوفات و وقف‌های جدید جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه تبلیغات سوء در زمینه کاهش موقوفات در استان اصفهان به هیچ وجه صحت ندارد، اضافه کرد: بیشترین فراوانی موقوفات این استان در شهر اصفهان و شهرستان‌هایی همانند نجف آباد وجود دارد و استقبال و اقبال مردم هم روز به روز بیشتر شده است.

حجت الاسلام روان با بیان اینکه بیشتر موقوفات در زمینه اماکن مذهبی از جمله مسجد و حسینیه است، خاطر نشان کرد: موقوفات جدید در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد حدود ۳۰ تا ۴۰ درصدی داشته است.

دوم تا یازدهم مهرماه به عنوان دهه وقف نامگذاری شده و همه ساله بیست و هفتم ماه صفر در تقویم جمهوری اسلامی بعنوان روز وقف به ثبت رسیده است.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.