پیشکسوتان جهاد و مقاومت در سمنان تجلیل شدند

آیین تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در سمنان انجام شد.

نبی‌الله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در ابتدای این آیین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای دفاع مقدس، مبارزه با ظلم و تعدی را یک امر پسندیده و مقدس برشمرد و گفت: این امر در تمام ادیان آمده و تمام انسان‌ها بالفطره در برابر ظلمی که به آن‌ها می‌شود، فریاد می‌زنند.

وی افزود: مقدس بودن دفاع ملت ایران در جنگ تحمیلی از آن جهت است که مورد تجاوز و ظلم قرار گرفته و هر انسان آزاده‌ای برابر هر ظلمی که در دور و یا نزدیک اتفاق می‌افتد، از خود دفاع می‌کند و در حالت طبیعی، وقتی به سرزمین، خانه، مرز و... کسی تجاوز می‌شود، مقابله با آن در واقع مبارزه با ظلم و تعدی است و انسان‌ها بالذات و بالفطره به دفاع از آن برمی‌خیزند که دفاعی مقدس است.

خدابخشی یادآور شد: شهدا و ایثارگران با رشادت خود درس‌های بزرگی به ما آموختند و امروز همه باید تلاش کنند تا این الگوی رفتاری و اخلاقی در جامعه ماندگار شود.

وی با تأکید بر لزوم حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و انتقال آن به نسل کودک و نوجوان گفت: رسالت امروز ما تبیین ایثار و ازخودگذشتگی مجاهدان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به نسل آینده‌ساز کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.