توافقی برای خرید یاقوت سرخ خراسان جنوبی

امسال برای نخستین بار خرید توافقی عناب در خراسان جنوبی انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: یکی از برنامه‌های حمایتی ازخرید توافقی عناب برای نخستین بار کشاورزان استان خرید توافقی محصولات کشاورزی است که امسال برای نخستین بار خرید توافقی عناب انجام می‌شود.

جعفری افزود: کد بورسی محصول عناب به همت صندوق حمایت از بخش کشاورزی دریافت شده و انبار بورسی نیز در خوسف در نظر گرفته شده است که امیدواریم بورس عناب فعال شود.

وی گفت: خرید توافقی از ابتدای فصل برداشت عناب در استان آغاز شد که هر کیلوگرم عناب تازه از ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان بسته به مرغوبیت محصول از کشاورزان خریداری شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در این خرید که برای اولین بار در استان فعال شد ۸ تن عناب تازه از کشاورزان توسط شرکت تعاونی مالک اشتر خوسف خریداری و مبالغ آن به کشاورزان پرداخت شد.

جعفری گفت: اکنون نیز که تمام محصول عناب استان برداشت شده، محصول خشک عناب هم کیلویی از ۷۰ تا ۱۵۰ هزار تومان توسط دو شرکت مالک اشتر خوسف و اتحادیه تعاونی‌های سربیشه خریداری می‌شود.

عمده محصول عناب خراسان جنوبی در دو شهرستان سربیشه و خوسف تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر اینکه قیمت فعلی عناب با قیمت ورودی نهاده‌ها همخوانی ندارد گفت: بازاریابی و بازاررسانی محصول از اهمیت زیادی برخوردار است که باید حتما مورد توجه واقع شود.

وی افزود: آنچه امروز در برنامه‌های مختلف پیگیر آن هستیم، این است که سه هدف افزایش بهره‌وری، بازاریابی و فرآوری را دنبال کرده و به آن برسیم.

عملیات اجرایی کارخانه بسته‌بندی و فرآوری خشکبار (عناب) سیوناب نیز شهریور امسال در روستای سیوجان آغاز شد که مورد استقبال اهالی این منطقه و کشاورزان قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی همچنین بر ایجاد شهرک تخصصی عناب در روستای سیوجان تاکید کرد و برای تامین اعتبار مورد نیاز برای تحقق این برنامه مهم از حوزه‌های متعدد قول مساعد داد.

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، عناب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار