برپایی نمایشگاه وقف در آستان امامزادگان باقریه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از امروز نمایشگاه وقف در امامزادگان باقریه برپا و تا پایان دهه وقف پذیرای بازدیدگنندگان خواهد بود.

بخشی پور مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه وقف با هدف اعلام گزارش یک ساله اداره کل اوقاف و امور خیریه در آستان امامزادگان باقریه بر پا شده تا مردم در جریان امانت‌های خودشان قرار بگیرند.


او افزود: این نمایشگاه شامل ۹ غرفه است که در هر کدام از این غرفه‌ها گزارش حوزه فعالیت اوقاف در حوزه‌های فرهنگی، ثبتی، بهره بروری، نیات موقوفات و شمیم خدمت است.

بخشی پور بیان کرد: امسال درآمد نیات موقوفات فرهنگی بوده ۱۵ میلیارد تومان که ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از این مبلغ را در بحث بصیرت عاشورایی، شمیم خدمت، ضیافت الهی و سایر مباحث هزینه کرده ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه درآمد هر موفوقه صرف همان مکان می‌شود، عنوان کرد: در آستان امامزادگان باقریه مکانی برای قالی بافی در نظر گرفته شده و نخ مورد نیاز بافت قالی از محل موقوفات همین آستان خریداری شده تا افرادی که نذر دارند با بافت قالی نذرشان را ادا کنند.

او اظهار کرد: در یکی از این غرف، لوازم التحریر اسلامی- ایرانی عرضه می‌شود که هزینه‌های آن از محل موقوفه آن تامین می‌شود، این لوازم التحریر قیمت مناسب تری نسبت به بازار دارند و درآمد آن‌ها صرف امور خیریه می‌شود.

بخشی پور ادامه داد: از ابتدای امسال ۲۹ موقوفه جدید به لیست موقوفات استان اضافه شده است.

ازدواج و مسکن جوانان در نیات جدید وقف مورد توجه قرار گیرد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه وقف گفت: ازدواج، تأمین جهیزیه و مسکن از موضوعات مهم روز جامعه است که انتظار می رود در بحث‌ نیت های جدید وقف مورد توجه قرار گیرد.

طالبی با اشاره به وجود غرفه لوازم التحریر در نمایشگاه وقف گفت: یکی از مشکلات اساسی در آستانه شروع سال تحصیلی، قیمت لوازم التحریر است که این نمایشگاه در عرضه ملزومات با قیمت پایین تر از بازار کمک خوبی به خانواده ها است.

او یادآور شد: بهترین کار خیر کمک به دانش آموزان کم بضاعت است و این موضوع نیاز به اطلاع رسانی از سوی رسانه ها دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی همچنین گفت: آرامگاه برخی امامزادگان در استان مهجور واقع شده اند که انتظار می رود اوقاف با کمک خيران در توسعه بارگاه این امامزادگان تلاش کند.

برچسب ها: نمایشگاه وقف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار