ابلاغ نحوه رسیدگی به پرونده متهمان اغتشاشات اخیر/ آزادی بیش از ۵۲۵ نفر از اغتشاشگران

دادستان قزوین گفت: در راستای بخشنامه دادستان کل کشور مبنی بر تعیین و تکلیف حوادث و بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر کمیته مربوطه در دادسرای قزوین تشکیل شد.

رجبی دادستان قزوین گفت: در راستای بخشنامه دادستان کل کشور مبنی بر تعیین و تکلیف حوادث و بازداشتی‌های اغتشاشات اخیر و ایجاد هماهنگی و تسریع در فرآیند رسیدگی به پرونده‌های متهمین؛ کمیته مربوطه در دادسرای قزوین تشکیل شد.

وی افزود: در این زمینه متهمانی که فاقد سابقه کیفری و تماشاچی بودند با اخذ تعهد آزاد شدند.

دادستان قزوین گفت: در بازدید‌های انجام شده از بازداشتگاه‌های امنیتی و انتظامی، بیش از ۳۴۵ نفر که نقش کمتری در اغتشاشات داشتند با اخذ تعهد و بدون تشکیل پرونده آزاد شدند.

رجبی افزود:، اما کسانی که سابقه کیفری داشتند و تماشاچی بودند و یا اعمال خشونت نداشتند با تامین وثیقه آزاد شدند یا در حال آزادی هستند.

به گفته وی، تا کنون ۱۸۰ نفر با تامین وثیقه آزاد شده اند.

دادستان قزوین گفت: کسانی هم که باعث شهادت و مجروحیت حافظان نظم و امینت شدند، سردسته و یا لیدر بودند، جزء ارذل و اوباش هستند، از سلاح گرم یا سرد و مواد آتش زا در اغتشاشات استفاده کردند و یا سابقه حضور در تجمعات گذشته را داشتند تا پایان صدور رای و پایان حکم حبس در زندان خواهند بود.

رجبی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر ۱۰ میلیارد تومان به اموال عمومی خسارت وارد شده است، گفت: متهمانی که به اموال عمومی خسارت زده اند تا ۱۰ روز آینده فرصت دارند تا برای پرداخت خسارت به دستگاه مربوطه مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: کسانی که در این زمینه اقدام کنند مشمول رأفت اسلامی می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.