پر کردن قطره‌ای انبار‌های گاز در اروپا

گفته شده تاسیسات ذخایر زیرزمینی گاز در اتحادیه اروپا هر روز به میزان ۱۸ صدم درصد پر می‌شود که کمترین میزان در ۶ ماه گذشته است.

انجمن زیرساخت گاز اروپا در گزارش جدید خود اعلام کرد نرخ پر کردن انبار‌های گاز در این اتحادیه به کمترین میزان از ماه آوریل رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، تاسیسات ذخیره سازی زیرزمینی گاز در اتحادیه اروپا در حال حاضر تا ۸۸ درصد پر است، اما هر روز تنها به میزان ۰.۱۸ درصد در روز گاز به داخل آن پمپ می‌شود. به طور کلی، در ماه سپتامبر، اتحادیه اروپا ذخایر خود را بین ۱۲ تا ۱۹ صدم درصد پر می‌کند. در حالی که این نرخ در ماه اوت ۳۷ صدم درصد بود.

در همین حال، لتونی که موفق نشده به ذخیره ۸۰ درصدی گاز برسد و فقط ۵۲.۷۹ درصد ذخیره‌سازی داشته، برای دومین روز متوالی گاز خود را از تاسیسات زیرزمینی خارج می‌کند.

گفتنی است، اتحادیه اروپا که در سال‌های گذشته نیز با بحران انرژی رو به رو بود، سال جاری به دلیل جنگ اوکراین، بروز اختلال در عرضه و اعمال تحریم علیه روسیه دچار مشکلات جدی‌تری شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی اتحادیه اروپا به تازگی گفته است زمستان سختی در انتظار اروپا است و کشور‌های اتحادیه به دنبال منابع جایگزین هستند تا از وابستگی به روسیه رها شوند.

از سوی دیگر گفته می‌شود به دلیل شدت بحران‌های ایجاد شده، اروپا به دنبال «تغییر» تحریم‌ها باشد. بدین معنا که منع واردات را حذف کرده و به جای آن برای قیمت انرژی سقف تعیین کند. روسیه تا کنون با این پیشنهاد به شدت مخالفت کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار