مساجد با روی باز پذیرای جوانانی باشند که دشمن با تمام توان در حال جذب آن‌ها است

امام جمعه همدان گفت:تنها خواسته جوانان معترض ، یک شغل و یا مسکن است، بنابراین مساجد با روی باز پذیرای جوانانی باشند که دشمن با تمام توان در حال جذب آن‌ها است.

حجت‌الاسلام المسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان گفت: پیامبر اکرم (ص) فرمود اگر شش کار را انجام دهید به بهشت می‌روید، عبادت خدا، خواندن نماز‌های واجب، حج، ادای زکات، خمس، را داشته باشید به بهشت وارد می‌شوید. کسانی که توانایی پرداخت زکات دارند این فریضه را انجام دهند، اگر زکات در جامعه پرداخت شود فقیری در جامعه نمی‌ماند.

امام جمعه همدان گفت: بر اساس فرموده پیامبر (ص) قوام جامعه اسلامی و انسانی بر اساس برپایی قسط و عدل است، مسئله عدالت از مسائل مهم جامعه است، عدالت یکی از مسائل آرمانی است که برای انبیاء الهی نیز تاکید شده و دعوت خدا این‌است که عدالت در جامعه اسلامی رعایت شود.

او گفت: نیرو‌های انتظامی و امنیتی در حوادث گذشته خودشان زخم خوردند تا از مردم مراقبت کنند و امنیت را تامین کنند برخورد قاطع با آشوبگران عین عدالت است و با توصیه اخلاقی و ارشاد این افراد اصلاح نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام شعبانی می‌گوید: برخی افراد فرصت طلب که درک دقیقی از درد اجتماعی و مشکلات مردم ندارند، تنها در شرایط خاص برای دیده شدن، ورود می‌کنند. اگر برخی از این افراد، طرفدار مردم هستند، چرا در جشنواره‌های بین‌المللی از درد بیماران خاص و تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران حرف نمی‌زنند؟

او گفت: لازم است آموزش و پرورش بستر گفت‌وگوی علمی در رابطه با حجاب را برای دختران دبیرستانی در فضایی صمیمی ایجاد کند.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان گفت: دشمن می‌داند توان براندازی ندارد، بنابراین به دنبال ایجاد آشوب در کشور برای کاهش سرعت پیشرفت آن است.

او گفت: نیازمند مدیریت صحیح فضای مجازی هستیم، البته مسئولان باید مراقب باشند آسیبی به کسب و کار مردم در این فضا وارد نشود، امروز وقت جهاد تبیین است و باید به فریاد نسلی برسیم که در قربانگاهی به نام فضای مجازی قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام شعبانی با بیان اینکه تنها خواسته جوانان ما که معترض هستند، یک شغل و یا مسکن است که حق طبیعی همه شهروندان است، گفت: مساجد با روی باز پذیرای جوانانی باشند که دشمن با تمام توان در حال جذب آن‌ها است.

او گفت: متاسفانه مشکل آب همدان هنوز حل نشده و این مطالبه به حق مردم است، انتظار مردم این است که هر چه زودتر مشکلات موجود حل و نتایج تلاش‌های مسئولان را مشاهده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.