هشدار اف‌بی‌آی درخصوص جاسوسی از زیرساخت‌های لوئیزیانا

پلیس فدرال آمریکا براساس شواهد به دست آمده هشداری مبنی بر احتمال حمله تروریستی و جاسوسی از زیرساخت‌های ایالت لوئیزیانا را صادر کرد.

براساس گزارشی که به تازگی به خبرگزاری سی‌ان‌ان رسیده است، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) با توجه به آمار بالای پرواز پهپاد‌ها بر فرار زیرساخت‌های شیمیایی ایالت لوئیزیانا، هشداری مبنی بر احتمال اقدام تروریستی و جاسوسی از این زیرساخت‌ها را صادر کرد.

در بخشی از این گزارش با بیان آنکه پرواز تجهیزاتی مانند پهپاد می‌توانند نشانه نظارت بر زیر ساخت‌ها باشند و پرسنل امنیتی تأسیسات و افسران اجرای قانون گزینه‌های محدودی برای شناسایی و پاسخ به آن‌ها دارند، آمده است: «به عنوان مثال، در تاریخ ۲۹ ژوئیه، ناظران چندین هواپیمای بدون سرنشین را دیدند که در شب بر فراز تأسیسات شیمیایی لوئیزیانا پرواز می‌کردند. این گروه از پهپاد‌ها قبل از تقسیم شدن مسیرشان به دو جهت، چندین فوت بالاتر از تاسیسات پرواز کردند. علاوه بر این، در ۸ مارس ۲۰۲۱، یک پهپاد در حال پرواز در نزدیکی خط لوله لوئیزیانا دیده شد و یک افسر اجرای قانون اپراتور هواپیمای بدون سرنشین را پیدا کرد و متوجه شد که آن‌ها عکس گرفته‌اند. تاکنون مشخص نیست که مجریان قانون چه اقدامی در آن زمان انجام دادند.»

بر اساس این گزارش، هیچ نشانه‌ای مبنی بر فعالیتی که مستقیم این تأسیسات را تهدید کند، وجود ندارد، اما پهپاد‌ها می‌توانند برای مستندسازی الگو‌های فعالیت یا طرح فیزیکی تأسیسات مورد استفاده قرار گیرند.

پلس فدرال آمریکا اکنون اپراتور‌های تأسیسات را تشویق می‌کند تا در صورت مشکوک بودن به «جاسوسی صنعتی، تروریسم یا سایر فعالیت‌های مجرمانه» با دفتر محلی خود تماس بگیرند.

«برایان هارل» دستیار سابق وزیر حفاظت از زیرساخت‌ها در وزارت امنیت داخلی، هم به خبرگزاری سی‌ان‌ان گفت: «اغلب پرواز‌های پهپاد‌ها بر فراز زیرساخت‌ها نگرانی ایمنی، عملیاتی و امنیتی ایجاد می‌کنند. پهپاد‌ها ابزار بسیار خوبی هستند، اما می‌توانند به عنوان یک سلاح انفجاری مدرن نیز مورد استفاده قرار گیرند. بخش ایمنی ما به خوبی به تاکتیک‌های نقشه برداری، نظارت و رها کردن پرتابه‌ها در سایت‌های بسیار حیاتی آگاه است و اغلب سیستم‌ها را در محل برای ارائه هشدار اولیه مستقر می‌کند.»

این گزارش را دفتر اف‌بی‌آی در نیوارلئان با هماهنگی چندین آژانس فدرال از جمله آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت و اداره هوانوردی فدرال با هدف هشدار به پرسنل امنیتی زیرساخت‌های حیاتی در تاسیسات شیمیایی تهیه کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار