۸ طرح بومگردی در سرایان در دست احداث

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرایان گفت: درحال حاضر ۸ طرح جدید گردشگری در حوزه بوم گردی در سرایان در دست اجرا است.

عرب  با اشاره به اینکه تاسیسات گردشگری شهرستان سرایان در چند سال اخیر از یک به ۱۷ مورد افزایش یافته است، گفت:در حال حاضر هشت طرح جدید گردشگری که عمدتاً در حوزه بوم‌گردی هستند در سطح شهرستان سرایان در حال اجرا است.

او گفت: برای ۶ طرح گردشگری موافقت اصولی صادر شده و درحال طی مراحل اداری و اخذ مجوز‌های لازم هستند و اقامتگاه بوم گردی جمکرد با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی و مجموعه پذیرایی و اقامتی رویال سرایان با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد ریالی در مراحل نهایی تجهیز و تکمیل و آماده افتتاح است.

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرایان با اشاره به مزیت‌های حوزه گردشگری به عنوان یک پدیده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بیان کرد: گردشگری در حد وسیعی اشتغال ایجاد می‌کند و یکی از بزرگترین صادرات نامرئی جهان را تشکیل می‌دهد.

عرب با بیان اینکه جاذبه‌های گردشگری به لحاظ منابع طبیعی، فرهنگی، باستانی، مذهبی از توانمندی بسزایی در جذب گردشگران برخور دارند، گفت: با سرمایه گذاری مناسب در بخش‌های نرم افزاری و سخت افزاری این صنعت و نیز با حفظ مزیت‌های رقابتی می‌توان از این بخش کسب درآمد کرد.

او ادامه داد: گردشگری نسبت به سایر صنایع از لحاظ سرمایه گذاری احتیاج به منابع درآمدی و منابع ارزی کمتری دارد و به نسبت سرمایه گذاری انجام شده منافع و درآمد‌های بیشتری را در مقایسه با سایر بخش‌ها ایجاد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار