البرز در ردیف محرومترین استان های کشور در سرانه آموزشی است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز گفت: محرومیت پنهان این استان که در ردیف کم برخوردار ترین استان های کشور به لحاظ سرانه فضای آموزشی است، دیده شود.

محسن پورگلیان، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز با اشاره به این که این استان  با  داشتن جاذبه های فراوان به لحاظ اشتغال، تولید کالا و سرمایه با حجم وسیعی از مهاجرت ها  روبرو است ، افزود: جاذبه های البرز موجب شده که این استان بالاترین میزان مهاجرت پذیری  در کشور داشته  باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز افزود: کلاس های درس این استان نیز جزو متراکم ترین کلاس های درس در کشور است و تعداد مدارس ۲ نوبتی البرز در سطح کشور بالا است.

پورگلیان گفت : دراین عین حال با کمک خیرین تعدادی زمین  مناسب  برای  احداث فضاهای آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته است .

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس البرز می گوید:  تکمیل طرح های  در دست مطالعه و اجرای مقاوم سازی مدارس نیازمند تامین اعتبار در البرز است.

پورگلیان افزود: سالانه معادل ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار  برای ساخت مدرسه سازی در البرز نیاز است که کمتر از ۲۰ درصد این اعتبار تامین می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.