فوت هفت نفر گردوتکان و مصدوم شدن هفتاد و پنج نفر در همدان

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: ۷ نفر امسال در استان همدان در فصل گردوتکانی دچار حادثه منجر به فوت شده‌اند.

دکتر آرتین کمالی گفت: مرد ۴۶ ساله ای در باغ‌های عباس‌آباد شهر همدان در حال گردوتکانی بوده که بر حسب اتفاق سیم برق سه فاز از داخل درخت‌ها عبور کرده بود و این فرد متوجه نبوده و با سیم برخورد و فوت می‌کند که علت مرگ برق گرفتگی اعلام شده است.

او گفت: مردی ۴۵ ساله در همدان در حال گردوتکانی از درخت سقوط و فوت می‌کند. مرد ۶۵ ساله اسدآبادی و  یک مرد ۶۲ ساله در تویسرکان هم هنگام گردوتکانی از درخت سقوط کرده و جان باختند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان به حادثه رخ داده در یکی از روستا‌های شهر سرکان در ۵ مهر اشاره و مطرح کرد: یک خانواده سه نفره به منظور گردوتکانی به باغ می‌روند و، چون کارشان به پایان نرسیده بود تصمیم به شب مانی و بیتوته در چادر کرده و ذغال درست می‌کنند که متأسفانه با استنشاق گاز مونوکسیدکربن دچار مسمومیت و مرگ می‌شوند.

دکترکمالی با اشاره به اینکه با آغاز فصل گردو تکانی متأسفانه شاهد سوانح دلخراش این چنینی هستیم افزود: بیشترین حوادث سقوط از درخت در شهرستان تویسرکان اتفاق می‌افتد.

 سخنگوی اورژانس همدان هم گفت: ۷۵ نفر در استان همدان در سه ماه اخیر  از درخت گردو سقوط کرده‌اند که از این بین یک نفر در تیرماه، ۴۲ نفر در مرداد و ۳۲ نفر در شهریور دچار حادثه شده‌اند که خوشبختانه مورد فوتی گزارش نشده است.

عباس اولیاسمیع افزود: بیشترین مصدومان گردوتکانی در شرایط تروما و شکستگی دست، پا، قفسه سینه و از این دست موارد بودند .

منبع ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.