احداث ۲۵۷ کیلومتر بزرگراه در اردبیل/ اردبیل به یک کارگاه بزرگ عمرانی و راهسازی تبدیل شده است

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۵۷ کیلومتر بزرگراه در سطح استان در دست احداث است.

علی یوسف زاده گفت: ۲۵۷ کیلومتری بزرگراهی که اکنون در دست اجرا داریم علی رغم همه مشکلات مالی و اعتباری اکنون با همدلی و هم افزایی مسئولان قسمتی از آن در دست مناقصه و حتی در دست اجراست.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل اجرا و بهره برداری از این پروژه‌ها را در گرو جذب اعتبارات از منابع ملی و استانی توسط مسئولان دانست و گفت: استان اردبیل در توسعه بزرگراه نسبت به سایر استان‌ها سابقه عقب ماندگی تاریخی دارد که باید جبران شود.

یوسف زاده همراهی استاندار اردبیل و نمایندگان منطقه که اعتقاد به توسعه راه‌های استان دارند را نقطه عطف و امیدی برای عملیاتی شدن این مهم در استان دانست و بیان کرد: خروجی همین همدلی و حمایت مسولان منجر شده تا هر سال ۵۲ کیلومتر افتتاح بزرگراه داشته باشیم در حالیکه در سال‌های گذشته این‌مقدار به ۵ کیلومتر در سال می‌رسید.

او با بیان اینکه از ۸۰۰ کیلومتر نیاز استان به ساخت بزرگراه تاکنون کار مطالعاتی ۵۶ کیلومتر به پایان رسیده است گفت: ۲۶۶ کیلومتر دیگر نیز کار مطالعات اجرایی آن به اتمام رسیده است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل برخورداری ۲۷ درصد استان از بزرگراه را عنوان کرد و گفت: اگر می‌خواهیم به میانگین کشوری برسیم همین امروز باید ۱۵۸ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح کنیم تا به استاندارد کشوری نزدیک شویم.

یوسف زاده کل بودجه راه استان در سال ۱۴۰۰ را از منابع ملی، ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تمامی خروجی عملکرد ما در سال گذشته باید براساس این رقم انجام می‌شد که با پیگیری‌های مجدانه همه مسئولان استانی و مدیرکل راه و شهرسازی استان با تامین اعتبار از محل‌های مختلف پروژه‌ها فعالیت خود را با سرعت ادامه دادند.

او روند اجرای پروژه‌های بزرگراهی و توسه راه‌های استان را بسیار فعال عنوان کرد و گفت: اکنون اردبیل به یک کارگاه بزرگ عمرانی و راهسازی در کشور تبدیل شده که در ۵ سال گذشته در نوع خودبی نظیر است.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در جهت پرداخت مطالبات پیمانکاران و دلگرمی آن‌ها برای ادامه اجرای کار حمایت همه جانبه مسئولان استانی را خواستار شد و گفت: امروز همه پروژه‌های استان دارای ردیف اعتباری ملی است و تلاش ما براین است تا در سه سال آینده به میانگین کشوری برسیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.