رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بخش بسطام:

مستاجران حقوقی اوقاف اجاره بهای خود را به موقع پرداخت کنند

حجت‌الاسلام محمدرضا بخشی گفت: پرداخت اجاره بهای مستاجران سبب تحقق درست نیت واقف می‌شود، از این رو مستاجران حقوقی اوقاف اجاره بهای خود را به موقع پرداخت کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بخش بسطام گفت :با توجه به خدمتی که اداره اوقاف و امور خیریه به دستگاه‌های اجرایی و نهادها ارایه می‌کند توقع این است که اجاره‌ها به موقع پرداخت شود تا نیت واقف به نحوه احسن تحقق یابد.  

وی با اشاره به اینکه در بخش بسطام ۵۵ مدرسه و سه درمانگاه وقف است، اظهار داشت: بیش از ۱۱ دستگاه اجرایی و نهادهایی از جمله آموزش و پرورش، بهزیستی، پست و شهرداری مستاجر اوقاف هستند.

به گفته وی، گروهی از مستاجران که بیشتر آنها حقوقی هستند بدهی‌های خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام بخشی با بیان اینکه تعامل با مستاجران در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه است، اضافه کرد: برخی افراد و گروه‌ها موقوفه‌های این بخش را تصرف کردند که در این باره کار به دادگاه‌ها کشیده شد.

تصرف موقوفه‌ها، خط قرمز اوقاف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بخش بسطام با بیان اینکه خط قرمز این اداره تصرف موقوفه‌هاست، گفت: در سال جاری ۱۶ پرونده حقوقی در دادگاه‌ها با موضوع احقاق حقوق موقوفه‌ها تشکیل شد که از این تعداد تاکنون برای هفت پرونده به نفع اوقاف رای صادر شد و ۹ پرونده دیگر در جریان است.

وی با بیان اینکه ارزش چهار پرونده‌ای که اجرای حکم شده بیش از ۱۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: در اجرای احکام این پرونده‌ها، موقوفه به حق خود رسیده و مالکیت به اوقاف بازگشته است.

حجت‌الاسلام بخشی تاکید کرد: با افراد مانع ادامه مسیر وقف، چه به صورت سند مالکیت، تغییر مالکیت و یا از بین بردن نیت و اصل وقف، به شدت مقابله می‌شود.

وی ثبت املاک و صدور سند مالکیت موقوفه‌ها را ضروری خواند و ادامه داد: صدور سند مالکیت تصرف در اموال موقوفه را به کمترین حد ممکن می‌رساند.

به گفته وی، با بنیاد مسکن و اداره ثبت املاک در راستای سنددار کردن املاک موقوفه در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت تفاهم نامه‌هایی به منظور اخذ هر چه سریعتر اسناد املاک موقوفه‌ای امضا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار