بیش از ۸۴ هزار نفر در خراسان شمالی بالای ۶۰ سال

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۸۴ هزار و ۸۶۹ نفر در استان بالای ۶۰ سال سن دارند.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: ۸۴ هزار و ۸۶۹ نفر، معادل ۸ و نیم درصد جمعیت ۹۹۸ هزار نفری خراسان شمالی بالای ۶۰ سال و سالمند هستند.

توحیدی مقدم گفت: ۱۰ هزار و ۲۷۳ نفر از مجموع سالمندان استان زیر پوشش بهزیستی و از مستمری و سایر خدمات حمایتی بهره‌مند هستند.

این در حالی است که از نظر علم جمعیت شناسی که مدّنظر اداره کل ثبت احوال است، ۵۴ هزار نفر معادل شش و نیم درصد هم استانی‌ها سالمند محسوب می‌شوند.

توحیدی مقدم افزود: استان خراسان شمالی ۶ مرکز شبانه روزی و ۴ مرکز روزانه با ارائه خدمات مراقبتی و توانبخشی و حدود ۳۳۰ سالمند دارد.

او گفت: مراکز روزانه، از صبح تا ساعت ۱۳، فعال است و در غیاب فرزندان و خانواده شاغل آنان، خدمت می‌کند تا امکان نگهداری آنان در کنار خانواده محفوظ بماند.

بیشتر مراکز خصوصی و غیردولتی و تنها مرکز شبانه روزیِ پردیس و روزانه محسنین، است.

سرانه هزینه مراقبت هر سالمند در مرکز ویزیت در منزل (با ۳۰ نفر ظرفیت) به نرخ سال ۱۴۰۰، ماهانه یک میلیون و ۸۰۰ تا دومیلیون تومان و روزانه‌ها هم یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان بود.

این نهاد، به سالمندان دارای معلولیت و از کار افتادگی، خدماتی از جمله فیزیوتراپی و گفتار درمانی و برگزاری کلاس‌های هنری و اوقات فراغ، ارائه می‌کند.

محوریت این نهاد، حمایت از خانواده‌ها برای ماندن سالمندان در کنار آنان است تا ضمن تکریم، از حمایت‌های روحی و عاطفی محروم نشوند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.