کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید نفت اوپک پلاس از ماه آینده

منابع آگاه می‌گویند اوپک پلاس موافقت کرده کشورهای عضو از ماه نوامبر در هر روز دو میلیون بشکه نفت کمتر تولید کنند.

یک منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفته است کشور‌های عضو اوپک پلاس امروز (چهارشنبه) توافق کردند تولید نفت خود را به میزان دو میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

این منبع همچنین در مورد اقدام ائتلاف برای کاهش تولید نفت گفت: «آن‌ها هنوز به طور رسمی به توافق نرسیده‌اند، اما قبلاً رأی‌های خود را داده‌اند».

او تصریح کرد که همه اعضا پس از بررسی گزارش‌های بازار نفت رای‌های خود را اعلام کرده و انتظار می‌رود این کاهش در نوامبر امسال اجرایی شود.

این اقدام، نشان دهنده تمایل کشور‌های تولیدکننده نفت برای جلوگیری از کاهش اخیر قیمت‌های جهانی است. همچنین کاهش تولید نفت نشان می‌دهد لابی‌های جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که در ماه‌های اخیر در تلاش برای مذاکره با کشور‌های خلیج فارس در راستای افزایش تولید نفت بوده، تاثیری نداشته است.

قیمت نفت خام برنت در ماه فوریه به طور جهشی به بالای ۱۲۵ دلار در هر بشکه رسید. تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو توسط آمریکا، اتحادیه اروپا و انگلیس منجر به افزایش سرسام‌آور قیمت‌های گاز و انرژی شد، اما طی ماه‌های بعد، قیمت نفت تا ۹۰ دلار هم پایین آمد.

در همان زمان، رهبران گروه ۷ پیشنهاد کردند که سقف قیمتی بر نفت روسیه اعمال شود. طرحی که مسکو آن را «پوچ» خوانده است.

اوپک پلاس شامل روسیه، عربستان و سایر تولیدکنندگان نفت است. این سازمان قبلا گفته بود به دنبال جلوگیری از نوسانات در بازار انرژی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار