ثبت ۴۸۴ موقوفه در سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۴۸۴ وقف جدید به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان در استان ثبت شده است.

حجت الاسلام محسن مومنی مقدم گفت: درآمد موقوفات سیستان و بلوچستان از سال ۹۷ تا کنون ۱۳۳ میلیارد تومان بوده که در راستای نیت واقفان در این استان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه تعداد موقوفات سیستان و بلوچستان پنج هزار و ۲۴۸ موقوفه ثبتی وجود دارد افزود: بیشترین موقوفات ثبت شده این مدت استان مربوط به خانه عالم، مسجد و حسینیه بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان وقف مصداق کامل انفاق است و اگر بخواهیم به اوج انفاق برسیم باید واقف باشیم.

وی ادامه داد: تنها وقف است که نام انسان را ماندگار می‌کند و در احادیث آمده که با وقف که مصداق صدقه جاریه هست و حتی پس از مرگ هم پرونده اعمال گشوده است و ثواب به پای واقف نوشته می‌شود.

حجت الاسلام مومنی مقدم با بیان اینکه وقف مربوط به مذهب و دین خاصی نیست و محدودیت جغرافیایی ندارد، اظهارداشت: فقرزدایی، تولید، کارآفرینی و ساختن آینده از مهمترین کارکرد‌های وقف در جامعه است.

وی تصریح کرد: داره کل اوقاف استان به منظور نهادینه شدن فرهنگ وقف علاوه بر برگزاری نشست‌های متعدد با اقشار مختلف جامعه و استفاده از ظرفیت اصحاب قلم، با بیش‌از ۲۱ دستگاه دولتی نیز تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار