تمجید کره شمالی از ایستادگی روسیه در مقابل آمریکا

منابع رسمی در کره شمالی اعلام کردند، رهبر این کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور روسیه، ایستادگی او را در قبال تهدیدات آمریکا ستود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی «KCNA» اعلام کرد، «کیم جونگ-اون»، رهبر کره شمالی با ارسال نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، هفتادمین سال تولد وی را تبریک گفت و رهبری وی را در مقابله با چالش‌ها و تهدیدات آمریکا ستود.

بر اساس این گزارش، کیم همچنین در این نامه از پوتین به خاطر «دستاورد‌های چشمگیر او در دستیابی به هدف بزرگ راهبردی برای ساخت روسیه‌ای قدرتمند» از راه «فعالیت‌های (این کشور) در زمینه‌ی انرژی» قدردانی کرد.

رهبر کره شمالی در نامه خود نوشت: «امروز روسیه قاطعانه از حیثیت کشور و منافع اساسی خود در برابر چالش‌ها و تهدیدات ایالات متحده و نیرو‌های دست نشانده آن دفاع می‌کند. چنین واقعیتی بدون رهبری استثنایی و اراده قوی شما غیرقابل تصور است».

کیم همچنین خاطرنشان کرد حمایت و همکاری متقابل بین پیونگ یانگ و مسکو در نبرد برای توسعه روابط سنتی دوجانبه، بر اساس توافقی که سال ۲۰۱۹ در اولین اجلاس سران آن‌ها در شهر ولادی وستوک به دست آمد، بیش از هر زمان دیگر تقویت شده است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد روابط شخصی آن‌ها نقش بیشتری در توسعه دائمی روابط دو کشور ایفا کند.

پس از سرد شدن روابط دو کره و ایجاد بن بست طولانی در مذاکرات هسته‌ای با واشنگتن، پیونگ یانگ بر روابط نزدیک خود با مسکو تاکید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۱
برادر ما کره شمالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
سلام
جهان از تک قطبی بودن در حال فشار ...
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۱:۵۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
تشکر ویژه از کره شمالی شجاع و کوه پیکر.
آخرین اخبار