خط کشی۱۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان نیر

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیر گفت: در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها ۱۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی این شهرستان خط کشی شده است.

مهدی نجفقلیزاده با بیان اینکه در مدت یاد شده راهداران با استفاده هزار تن آسفالت سرد و گرم محور‌های مواصلاتی این شهرستان را لکه گیری کرده اند گفت: در ۶ ماهه گذشته ۵ هزار متر مربع آسفالت رگلاژی در محور‌های مواصلاتی این شهرستان اجرا شده و ۲۱ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی شهرستان نیر روکش آسفالت شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیر در بازدید از محور نیر-سراب با اشاره به اینکه ۵۰۰ کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان نیر در ۶ ماهه گذشته تسطیح و شانه زنی شده تصریح کرد: در مدت یاد شده ۸ کیلومتر از افتادگی شانه راه در راه اصلی نیر-سراب و راه‌های روستایی اصلاح و ۷۰۰ متر مکعب از حاشیه راه‌ها از نخاله پاکسازی شده است.

نجفقلیزاده در مدت یاد شده رگلاژ و تسطیح ۵۰ هزار متر مربع از راه‌های شنی را در شهرستان نیریاد آور شد و اظهار داشت: راهداران ۲۰ هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری در محدوده رانش انجام داده اند.

او صیانت و حفاظت از حریم راه را بعنوان سرمایه ملی از وظایف مهم راهداران برشمرد و گفت:با حضور گشت راهداری در محور‌ها تاکنون ۶۰ مورد آزادسازی حریم توسط راهداران انجام شده، با اخذ دستور قضایی ۲۰۰ مورد مجوز ساخت و ساز صادر و ۶ مورد از تابلو‌های غیرمجاز نیز از سطح جاده هاجمع آوری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیر از انجام ۹ کیلومتر عملیات بهسازی در راه روستایی خانم بالاکندی و دابانلو در ۶ ماهه گذشته خبرداد و گفت:۳ کیلومتر عملیات خاکبرداری در محور توتونسیر به قوناقیران نیز انجام شده است.

نجفقلیزاده افزود: عملیات آسفالت ریزی۶ کیلومتر از مسیر دابانلو به گلی در بخش کوراییم نیز شروع شده است.

او پاکسازی، لایروبی و تنقیه پل‌ها و آبرو‌ها به تعداد۸ دستگاه، نصب ۸ عدد استوانه ایمنی، نصب ۷ متر سرعتگیر پلاستیکی، جاگذاری ۶ عدد بشکه‌های زرد پلاستیکی در محل‌های پرحادثه، رنگ آمیزی ۴۰ مورد از سرعتگیر‌های پلاستیکی، نصب ۲۰۰ عدد تابلو‌های اطلاعاتی، انتظامی و اخطاری در محور‌ها و همچنین رنگ آمیزی ۲ هزار و ۵۰۰ عدد از پایه تابلو‌ها را از دیگر اقدامات راهداری شهرستان نیر در ۶ ماهه گذشته عنوان کرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان نیر در مدت یاد شده تعمیر و مرمت ۱۵۵ عدد از شاخه گاردریل‌ها را توسط راهداران یادآورشد و اظهار کرد:۴۰ کیلومتر از سیستم روشنایی معابر توسط پیمانکارمربوطه در شهرستان نگهداری شده است.

نجفقلیزاده می‌گوید: راهداری شهرستان نیر مسئولیت نگهداری از ۴۱۶ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی را بر عهده دارد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.