اجرای تئاتر درمانی در مدارس اراک

به مناسبت هفته فراجا برنامه تئاتر درمانی با رویکرد ارتقاء سلامت روانی در مدارس اراک در حال اجرا است.

سرهنگ محمد مظفر سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی از اجرای برنامه تئاتر درمانی با رویکرد ارتقاء سلامت روانی در جوامع هدف خبر داد.

سرهنگ مظفر در این زمینه گفت: یکی از شیوه‌های متداول که در دهه اخیر از سوی روانشناسان با همفکری هنرمندان نمایشی برنامه ریزی و درپیشگیری و درمان آسیب دیدگان اجتماعی و یا گروه‌های در معرض خطر اجرا می‌گردد تئاتر درمانی است.

او اضافه کرد: شیوه تئاتر درمانی از جمله گونه‌های بسیار تخصصی هنر‌های نمایشی است که در فرایند بین رشته‌ای شامل روانشناسی و تئاتر عمدتا می‌کوشد در شکل دهی نمایشی و مخاطبان نسبت به رفع یا اصلاح یا ایجاد موضوعی مرتبط با حوزه روان درمانی در نزد تماشاچیان بپردازد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: این شیوه جهت نیل به هدفی خاص و متناسب با نوع مشکلات جمعیت‌های هدف و جغرافیای جوامع هدف متفاوت است.

او با اشاره به اینکه این برنامه با هدف ارتقاء سلامت روانی اجتماعی مردم در طول هفته فراجا اجرا می‌شود بیان کرد: بر اساس اطلس آسیب‌های روانی اجتماعی، در استان اجرا‌های جذابی با لهجه اراکی و با استفاده از یکی از برجسته‌ترین گروه‌های نمایشی به مرحله اجرا گذاشته شده است.

سرهنگ مظفر عنوان کرد: مهم‌ترین اهدافی که در اجرای تئاتر درمانی از سوی پلیس استان دنبال می‌شود، به تصویر کشیدن آسیب‌های روانی، خانوادگی و اجتماعی، افزایش آگاهی خانواده‌ها نسبت به آسیب‌های روانی اجتماعی پیرامونی، آموزش مهارت‌های زندگی، تبلیغ و معرفی خدمات مراکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها و افزایش سرمایه اجتماعی پلیس است.

او همچنین گفت: در حال حاضر این برنامه با هماهنگی انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش استان در سطح مدارس در حال انجام است و در حاشیه این نمایش‌ها با حضور یکی از روانشناسان مرکز مشاوره آرامش به سوالات و ابهامات روانشناختی تماشاچیان به صورت کارشناسی پاسخ داده می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.