مدودف: اوکراین تهدید مستقیم برای روسیه است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه ضمن تاکید بر محافظت از مردم روسیه و مرز‌های این کشور خواستار برچیده شدن رژیم سیاسی اوکراین شد.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه امروز دوشنبه گفت که دولت اوکراین در شکل کنونی خود تهدیدی "دائمی" و "مستقیم" برای روسیه است.

مدودف در کانال تلگرامی خود توضیح داد که برای محافظت از مردم روسیه و مرز‌های این کشور، مسکو باید در آینده روی "برچیدن" رژیم سیاسی اوکراین تمرکز کند.

مدودف هشدار داد: "قسمت اول پخش شده است. موارد دیگری نیز وجود خواهند داشت. "

پیش از این، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را به تلاش برای تسریع در آغاز جنگ جهانی سوم با درخواست از ائتلاف برای اجازه ورود سریع کی‌یف متهم کرد.

استولتنبرگ حمایت ناتو از اوکراین را تایید کرد

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، پس حملات نیرو‌های روسیه در کی یف، بر حمایت این ائتلاف از اوکراین را «تا زمانی که طول بکشد» تأیید کرد.

دیمیترو کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین پس از گفتگو با دبیرکل ناتو، در حساب توییتر خود تأیید کرد که استولتنبرگ متعهد شد «سامانه‌ها و تجهیزات دفاع هوایی اوکراین را برای مقابله با چالش‌های تأمین برق ارائه کند».

پیش از این، برلین تایید کرد که اولین سیستم از چهار سامانه دفاع هوایی را ظرف چند روز آینده به اوکراین تحویل خواهد داد، در حالی که ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان توافق کردند که نشست فوری سران گروه ۷ (G۷) را در مواجهه با افزایش تنش‌ها در این کشور برگزار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار