توسعه گردشگری کشاورزی در شهرستان تیران و کرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون گفت: با توسعه کشت گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و بهینه‌سازی مصرف آب، گردشگری کشاورزی در شهرستان تیران و کرون توسعه یافته است.

مهدی آرپناهی گفت: ۷۰۰ گلخانه سبزی و صیفی و گل‌های زینتی فرصت اشتغال‌زایی و صادرات غیرنفتی در شهرستان تیران و کرون را افزایش داده است.

او با بیان اینکه مدل‌های نوین کشاورزی که در این گلخانه‌ها مورد استفاده قرار گرفته، فرصتی شده تا الگوسازی در نقاط مختلف بر اساس این شهرستان صورت بگیرد، افزود: با توسعه کشت گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و بهینه‌سازی مصرف آب، گردشگری کشاورزی در این شهرستان توسعه یافته است.

آرپناهی عنوان کرد: جمعیت زیادی از مردم عامه و افراد متخصص علاقه‌مند به بازدید از این فرصت هستند و از طرفی هم موقعیت جغرافیایی و طبیعت بکر این شهرستان بستر را برای حضور گردشگران جذاب‌تر کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه رتبه اول تولید موسیر کشور متعلق به این منطقه است‏، بیان کرد: بیش از ۲۰۰ هکتار از ارضی این شهرستان به کاشت موسیر اختصاص دارد، این کشت فرصت خوبی را برای اشتغال و درآمدزایی محلی ایجاد کرده است.

او با بیان اینکه تیران کرون رتبه دوم کاشت زعفران استان اصفهان را دارا است، خاطرنشان کرد: سطح زیر کشت زعفران این شهرستان بیش از ۲۴۰ هکتار است و متوسط برداشت از هر هکتار ۶.۵ کیلوگرم است.

منبع:فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.