شیب بندی همه معابر شهر یزد برای جلوگیری از آبگرفتگی‌ها

رئیس کمیسیون شهر هوشمند یزد گفت: مقرر شد سازمان فاوا با همکاری دانشگاه یزد، پروژه‌ای را تحت عنوان استخراج و پردازش لایه شیب بندی معابر شهر یزد در سامانه SDI اجرا کند.

مجیر تجملیان، رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌های شورای اسلامی شهر یزد در جلسه این کمیسیون گفت:  طی دوره‌های گذشته نرخ تعرفه بهای خدمات سازمان‌های شهرداری به صورت اصولی تعیین نشده بود و عمدتأ برمبنای سال‌های قبل از آن و با درصدی افزایش تعیین می‌شد.

او ادامه داد: در این دوره اعضای شورای اسلامی شهر تصمیم گرفتند به طور پایدار و همیشگی، یک قالب منطقی و دقیق را در خصوص تعیین و تصویب نرخ تعرفه بهای تمام شده خدمات مختلف شهرداری یزد، در دستور کار خود قرار دهند.

به گفته وی با این قالب، هزینه تمام شده هر خدماتی که شهرداری برای شهروندان ارائه میدهد طبق فرمولی محاسبه می‌شود. سپس برمبنای هزینه‌ای که محاسبه شده است شورای اسلامی شهر تصمیم خواهد گرفت که همان هزینه تمام شده از شهروندان گرفته شود یا بنا به مصالحی رایانه‌ای در نظر گرفته و مبلغ کمتری از مردم اخذ گردد.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها ابراز امیدواری کرد که قبل از فصل تدوین بودجه، کار تدوین جداول محاسباتی تعرفه‌های خدمات سازمان‌های شهرداری شهر یزد به نتیجه برسد.

همچنین تجملیان در این جلسه درخصوص پروژه ارزیابی شیب بندی‌های معابر شهر یزد گفت: مقرر شد سازمان فاوا با همکاری دانشگاه یزد، پروژه‌ای را تحت عنوان استخراج و پردازش لایه شیب بندی معابر شهر یزد در سامانه SDI اجرا کند.

به گفته وی امید است با استفاده از فناوری سنجش از راه دور، تصاویر ماهواره ای، هوایی و پهپادی، لایه جامعی در سامانه SDI شهرداری ایجاد شود که در آن شیب بندی همه معابر شهر یزد اعم از معابر اصلی، فرعی و بن بست‌ها مشخص باشد که به کدام سمت است و کدام نقطه ظرفیت جمع شدن آب و آبگرفتگی را در زمان بارندگی دارد.

تجملیان افزود: بعد از پردازش و نتیجه گیری، خروجی این پروژه در اختیار کمیسیون‌های خدمات و عمران شورا قرار می‌گیرد تا روان‌آب‌های جمع شده در نقاط شناسایی شده، توسط کانال‌های انتقال آب به سمت خارج از شهر هدایت شود، یا توسط چاه‌های جذبی مناسب به سفره‌های زیرزمینی تزریق شود و از آبگرفتگی و تخریب معابر و منازل جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند و بهبود روش‌ها در پایان گفت: انشاءالله این پروژه با تأیید شورای اسلامی شهر، تا اواخر سال در سراسر شهر یزد از جمله بافت تاریخی اجرا خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار