معرفی دادستان جدید عمومی و انقلاب بویین زهرا

طی حکمی از سوی ریاست معظم قوه قضاییه؛ محمدرضا کرمی به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا منصوب شد.

 در مراسمی از زحمات و تلاش‌ها محمد صمدی تقدیر و محمدرضا کرمی به سمت دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا معرفی شد.

 علی شعبانی در آیین تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا گفت: تاثیرگذاری دستگاه قضایی بر جامعه در حوزه‌های مختلف غیرقابل انکار است و این اهمیت نقش و جایگاه دستگاه قضایی را می‌رساند.

وی افزود: منصب قضا در بین مناصب دیگر بسیار مهم و خطیر است، زیرا تصمیمات قاضی بر جان، مال، حیثیت و آبروی شهروندان اثرگذار است و به همین خاطر صدور احکام قضایی در سرنوشت افراد و جامعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه بیان داشت: یکی از خصوصیات فرد قاضی که او را با سایر مناصب متمایز می‌کند صفت عدالت است و از شروطی بوده که فردی که در منصب قضا قرار می‌گیرد، باید آن را رعایت کند و اگر این خصوصیت وجود نداشته باشد قضاوت بر اون جایز نیست.

شعبانی اظهار داشت: آقای کرمی با تجربه گران بهاء در دادستانی شهرستان بویین زهرا به سمت دادستانی این شهرستان منصوب می‌شوند و به ایشان توصیه می‌کنیم تا با تعامل سازنده با سایر نهاد‌ها و مردم در راستای تحقق عدالت، احقاق حق، اجرای قانون و تامین امنیت عمومی گام‌های موثر بردارند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نکند.

رییس کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: در میان مسئولیت‌های قضایی، جایگاه دادستان به عنوان مدعی العموم متفاوت است، زیرا شمشیر عدالت دستگاه قضایی به شمار می‌رود و به همین خاطر نقش دادستان در پیشگیری از وقوع جرم، احیاء حقوق عامه و برخورد با جرائم خشن بسیار قابل توجه است.

محمدرضا کرمی، دادستان جدید شهرستان بویین زهرا نیز اعلام داشت: احیاء حقوق عامه، پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی، برخورد با فساد درون و برون سازمانی، حمایت همه جانبه از بخش صنعت و تولید و... از برنامه‌های جدی داستانی شهرستان بویین زهرا است و انتظار می‌رود سایر دستگاه و نهاد‌ها نیز در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند و توفیقات مورد نظر حاصل شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار